Spravodajstvo

Ktoré národy v Európe majú najhorší vzťah k reklame na internete? A ako dopadli Slováci?!

Maďari a Slováci majú najhorší vzťah k reklame v rámci zoskupenia V4.

Reklama je niečo, čo mnohí z nás nemajú radi obzvlášť na internete. Mnohí z nás preto hľadajú rôzne cesty a riešenia, ako sa jej môžu vyhnúť, a to aj napriek tomu, že to má negatívny vplyv na mnoho médií, ktoré svoj obsah ponúkajú bezodplatne. Rovnako treba povedať, že to je aj jeden z dôvodov, prečo viaceré média prechádzajú na spoplatnený obsah. V ktorých krajinách naprieč Európou je situácia však najhoršiu? Analytici zo surfshark sa pozerali na túto tému bližšie, pričom prišli so zaujímavými zisteniami. 

V ktorých krajinách používatelia majú reklamu najmenej radi? 

Analytici zo Surfshark píšu, že zozbierali najrelevantnejšie zoznamy služieb, ktorými je možné blokovať reklamu na internete. Potom pomocou špecializovaného nástroju zisťovali používateľské správanie naprieč jednotlivými krajinami, kde zisťovali počet vyhľadávaní jednotlivých programov určených na blokovanie reklamy. V poslednom kroku sa analytici pozreli na počet používateľov internetu v jednotlivých krajinách, ktorý vydelili počtom vyhľadávaní daných služieb prostredníctvom vyhľadávača Google. V poslednom kroku výsledky štúdie analytici vynásobili číslom 100-tisíc, aby boli výsledky ľahšie čitateľné pre bežného čitateľa. Inými slovami, nižšie sú prezentované hodnoty, ktoré predstavujú počet vyhľadaní softwaru na blokovanie reklamy v pomere k 100-tisíc používateľom internetu. 

V rámci zoskupenia V4, Maďari a Slováci majú reklamu najmenej radi 

Prejdime však k samotným výsledkom. Hoci analytici zisťovali používateľské správanie naprieč celým svetom, tak pre nás sú bezpochyby najzaujímavejšie výsledky so sústredením na Európu. 

Ako môžete vidieť nižšie, tak v rámci zoskupenia V4, najväčšími odporcami reklamy sú Maďari, za ktorými sme v tesnom závese. Maďari dosiahli celkové skóre 306 bodov, Slováci 305, zatiaľ čo Česi 292 a Poliaci 284. Pri pohľade na celú Európu, najväčšími odporcami reklamy, sú však Francúzi, ktorí dosiahli výsledné skóre 579 bodov. Na úplne opačnej strane sú zas Bielorusi, ktorí dosiahli len 89 bodov. Prejdime však k samotnej analýze, ktorú si môžete pozrieť prostredníctvom vizualizácie nižšie. 

Blokovanie reklamy_Europski pouzivatelia internetu
Zdroj: surfshar

Prekvapili vás výsledky tejto štúdie? Dajte nám vedieť v komentároch váš názor. Prípadne, používate programy na blokovanie reklamy? 

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy

Martin Borko

Technológie ma fascinujú už niekoľko rokov a to hlavne spotrebná elektronika, ktorá nám dokáže častokrát zjednodušiť každodenné fungovanie. Zároveň však nepohrdnem ani futuristickými technológiami a víziami, o ktorých rád aj píšem.
Close
Close