Spravodajstvo

Kto zaujme miesto po LG na trhu so smartfónmi a prečo je jeho odchod pre nás všetkých zlou správou?

Strata LG bude z dlhodobého hľadiska pre trh so smartfónmi bolestnou udalosťou.

Spoločnosť LG nedávno prezradila, že sa už čoskoro vytratí z trhu so smartfónmi. Stane sa tak k 31. júlu tohto roka. Okrem iného spoločnosť zverejnila aj finančné výsledky, z ktorých vplýva, že mobilná divízia je čiernou dierou na peniaze. Len v prvom kvartáli tohto roka, LG prerobilo viac ako 200-miliónov dolárov v súvislosti so smartfónmi. Dobrou správou pre zákazníkov spoločnosti však je, že hoci LG opúšťa trh so smartfónmi, tak svoje záväzky v súvislosti so softwarovou podporou, dodrží.

Odchod LG nie je dobrou správou

Hoci LG smartfóny v našom regióne nie sú moc populárne, a to aj napriek tomu, že v minulosti tomu tak nebolo, tak odchod spoločnosti je zlou správou pre nás všetkých. Dôvodom je, že spoločnosť sa nebála riskovať a prinášať inovácie. Za spomenutie stojí napríklad zariadenie LG Wing, ktoré kórejský výrobca smartfónov priniesol na trh už v čase, keď sa špekulovalo o konci pôsobenia spoločnosti v oblasti predaja mobilných zariadení. Inými slovami, spoločnosti LG nechýbala odvaha ani v dobe, keď to mala na mále.

lg wing
Zdroj: YouTube – LG Wing

Rovnako aj smartfóny ako LG Optimus 3D, LG Flex, či modulárny LG G5, boli zariadenia, ktoré ukázali technológie, ktoré neboli typickými na danú dobu a priniesli niečo, čo trh dovtedy nevidel. Inými slovami, trh so smartfónmi neprichádza len o „značku“, ale aj o inovátora, ktorý sa nebál experimentovať.

„Strata LG pre trh so smartfónmi poškodí celý trh a zabrzdí inovácie. Ide o jedného z mála výrobcov, ktorý sa nebál experimentovať.“

Spoločnosť svojho času bola dokonca tretím najväčším predajcom mobilných telefónov na svete. Zlom však nastal v roku 2010, kedy sa spoločnosť  rozhodla v prípade smartfónov pre platformu Windows Phone namiesto Androidu. Neskôr síce spoločnosť presedlala na Android a predstavila viacero populárnych produktových rád smartfónov, ale jednoducho už nestíhala držať krok s konkurenciou a nástupom čínskych spoločností. Kto vie, ako by vyzeral trh so smartfónmi dnes, ak by spoločnosť neuprednostnila Windows platformu, ale Android. Nižšie si môžete na grafe pozrieť významné udalosti v histórii spoločnosti v súvislosti s mobilnými zariadeniami a smartfónmi.

LG trh so smartfonmi vyvoj
Zdroj: counterpointresearch

„Spoločnosť LG vstúpila do odvetvia mobilných telefónov v roku 1995 a stala sa tretím najväčším výrobcom telefónov v roku 2009. Pretože sa však v roku 2010 oneskorene dostala do segmentu smartphonov, čelila mnohým prekážkam. Aj keď sa jej v roku 2013 konečne podarilo dosiahnuť prielom v sérii G, bolo neskoro. Stalo sa to šesť rokov po iPhone od spoločnosti Apple a tri roky po Samsungu Galaxy S. Výsledkom je, že od druhého štvrťroka 2015 je v mínuse 23 po sebe nasledujúcich štvrťrokov a akumuluje straty vo výške 5 biliónov wonov (takmer 4,4 miliardy dolárov).“  píše Counterpointresearch v publikovanej analýze.

Kto zaujme miesto po spoločnosti LG na trhu so smartfónmi?

Spoločnosť Counterpointresearch zverejnila vcelku zaujímavé čísla, ktoré súvisia so spoločnosťou LG ako takou. Tá sa podľa analýzy v posledných rokoch sústreďovala už len na niekoľko trhov. Konkrétne na Severnú Ameriku, Latinskú Ameriku a Južnú Kóreu. V prípade Severnej Ameriky a Latinskej Ameriky, išlo pre spoločnosť o najväčšie odbytisko smartfónov. Hovoríme konkrétne o odbyte 80% všetkých zariadení spoločnosti. Ale aj napriek tomu, spoločnosť strácala na trhu dych za konkurenciou. V 4. kvartáli 2020, LG pokrývalo už iba 9% dopytu po nových smartfónoch naprieč Severnou Amerikou. Len pre zaujímavosť, v prípade globálneho trhu, spoločnosť pokrýva len 2%.

LG trhovy podiel_USA
Zdroj: counterpointresearch

Rovnako pri pohľade na trhový koláč, treba myslieť aj na cenové rozpätie smartfónov, ktoré boli predávané. Ako môžete vidieť nižšie, tak väčšina predajov smartfónov z kuchyne kórejskej technologického giganta, boli zariadenia s cenovkou pod 150 dolárov. 

LG predaje smartfonov_ich cena
Zdroj: counterpointresearch

„Na trhoch ako USA, kde je LG treťou najväčšou značkou s 9% podielom, získa Samsung najväčší kus trhového koláča na úkor LG s produktovou radou Galaxy A. Na zvyšných trhoch využijú príležitosť najmä značky ako Motorola, HMD, Alcatel, ZTE a Vinsmart. V Latinskej Amerike túto medzeru vyplnia spoločnosti Motorola a Xiaomi.“

V prípade Južnej Kórei to bude pravdepodobne Samsung, kto by mohol získať najviac. Analytici však rovnako očakávajú, že aj Xiaomi vstúpi na tento trh a tiež bude mať zálusk zaplniť priestor po LG.

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy

Martin Borko

Technológie ma fascinujú už niekoľko rokov a to hlavne spotrebná elektronika, ktorá nám dokáže častokrát zjednodušiť každodenné fungovanie. Zároveň však nepohrdnem ani futuristickými technológiami a víziami, o ktorých rád aj píšem.
Close
Close