Kto má vernejších zákazníkov, Apple, či Samsung? A ako dopadli ďalší výrobcovia smartfónov?

Kto raz vyskúša telefón spoločnosti Apple, pri kúpe ďalšie zariadenia, pravdepodobne opäť siahne po iPhone telefóne.

Apple vs Samsung
Zdroj: flickr.com (Maurizio Pesce)

Analytici zo Sellcell prišli s vcelku zaujímavým výskumom, kde sa pozerali na vernosť používateľov smartfónov k značke telefónu, ktorý vlastnia. Štúdia bola realizovaná na vzorke 5-tisíc respondentov naprieč USA a išlo o majiteľov značiek Apple, Samsung, Google, LG a Motorola. Poďme sa pozrieť na výsledky tejto štúdie.

Apple to jednoducho vie

Keď príde na reč okolo Apple, tak hoci mnohí kritizujú zariadenia spoločnosti a to hlavne v súvislosti s cenou a tým, čo za svoje peniaze dostanete, tak keď raz skúsite iPhone, tak je vysoko pravdepodobne, že do budúcna budete chcieť zariadenie rovnakej značky. Z výsledkov štúdie totiž vyplynulo, že až 91,9% používateľov iPhone telefónov, pri kúpe svojho ďalšie zariadenia sa bude primárne pozerať po novej generácii smartfónu. Inými slovami, len 8,1% používateľov by pri kúpe svojho ďalšieho zariadenia, uprednostnila smartfón inej značky. 

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ
Vernost iPhone pouzivatelov k znacke Apple 2020
Zdroj: sellcell.com

Čo sa však skrýva za takto vysokou vernosťou k značke? Podľa publikovanej štúdie, až 61% používateľov nevidí dôvod na to, aby prechádzali k inej značke vzhľadom na to, že nikdy predtým nemali problémy so svojimi zariadeniami. 21% používateľov, ako dôvod uviedlo previazanosť s ekosystémom. Ďalších 10% používateľov uviedlo, že prechod na Android by bol náročným a 8% respondentov uviedlo, že chce zostať so značkou, ktorú dobre pozná.

Mimochodom, v porovnaní s predošlým prieskumom, ktorý Sellcell realizoval na túto tému rok predtým, lojalita zákazníkov spoločnosti sa zlepšila o +1,4%. 

Samsung stráca lojálnych zákazníkov

V prípade spoločnosti Samsungu, „len“ 74% používateľov, by pri pozeraní sa po novom zariadení, siahlo ako po prvej voľbe po telefóne rovnakej značky. V porovnaní s rokom 2019, ide o pokles lojality o -11,7%. Aktuálne by teda 26% používateľov siahlo po inom smartfóne, ako je telefón Samsungu.

Vernost Samsung pouzivatelov k znacke Samsung
Zdroj: sellcell.com

Prejdime však podrobnejším výsledkom. Podobne ako v prípade Apple, tak 64% lojálnych používateľov uviedlo, že nemalo predtým problémy s telefónom, a preto by preferovalo zariadenie taj istej značky. 5% používateľov uviedlo, že je previazaných s ekosystémom spoločnosti. 18% používateľov uviedlo, že zmena, napríklad smerom k iOS, by bola náročnou. Zvyšných 13% používateľov uviedlo, že preferujú zostať so značkou, ktorú jednoducho poznajú.

Ako dopadli ostatní výrobcovia?

Čo sa týka ostatných výrobcov smartfónov, tak tí určite nemajú dôvod na radosť s výnimkou Google, ktorý dopadol ešte ako tak dobre. V prípade požívateľov Google telefónov, by sa pri kúpe nového zariadenia po značke iného výrobcu pozrelo 34,8% používateľov. Z prieskumu ďalej vyšlo, že 62,6% používateľov LG smartfónov, by si už vybralo smartfón inej značky. Najhoršie však spomedzi zisťovaných značiek dopadla Motorola. Značke by zostalo verných len 29% spytovaných používateľov.

Akej značky smartfóny vlastníte vy? Zostali by ste pri kúpe ďalšieho zariadenie verný výrobcovi vášho smartfónu, alebo by ste sa pozreli po smartfóne inej značky? Dajte nám vedieť nižšie v komentároch.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre