AutáSpravodajstvo

Je najväčším problémom elektromobilov Tesla degradácia batéria? Pozrite sa na čísla

Po najazdení ~250-tisíc kilometrov zaznamenali pokles kapacity batérie na úrovni ~10%

Elektromobily plynúcim časom získavajú neustále viac na popularite. Nasvedčujú tomu aj predaje automobilky Tesla naprieč Európou, ktorá v priebehu prvých 4 mesiacov tohto roka predala viac ako 27-tisíc elektromobilov. V porovnaní s rovnakým obdobím z minulého roka ide síce o mierny pokles predajov na úrovni -2,60%, tak v porovnaní s konkurenciou, ktorých predaje prepadli rádovo v desiatkach % ide o zanedbateľné číslo. 

Najväčším problémom elektromobilov je však batéria, ktorá je pre mnohých limitujúcou. Jednak problémom je vzdialenosť, ktorú s autom prejdete na jedno „natankovanie“ a doba nabíjania, ktorá v porovnaní s klasickým tankovaním benzínu či nafty je výrazne dlhšia (pozn. redakcie: na druhej strany výhody elektromobilov sú vo výrazne nižších prevádzkových nákladoch). Odhliadnuc od týchto problémov, ďalšou diskutovanou témou je strata kapacity batérie v priebehu času. Na túto tému spojenú s kapacitou batérie automobilov Tesla sa pozrel portál electrek.co.

Degradácia batérie

Degradácia batéria znamená stratu kapacitu. V preklade do ľudskej reči, auto prejde menšiu vzdialenosť na jedno nabitie.  Vo svojej podstate ide o jednu z najviac diskutovaných tém spojenú s elektromobilmi, na ktorú vplýva nie len počet najazdených kilometrov, použitá technológia, ale aj manažment systému a ďalšie faktory.

Tesla Model X_bateria
Zdroj: fickr.com (AvgeekJoe)

Portál electrek.co v spolupráci s United Chargers sa pozreli na dáta týkajúce sa zmeny kapacity batérie plynúcim časom v elektromobile Tesla Model X/S. Dáta ukázali, že po najazdení ~257,500 kilometroch došlo k degradácii na úrovni ~10%. Výsledky si môžete pozrieť v infografike nižšie.

Len pre zaujímavosť, spoločnosť Tesla nedávno aktualizovala svoje podmienky záruky v prípade degradácie batérie, kde ponúka v závislosti od modelu záruku na výmenu batérie v prípade degradácie pod 70% po dobu 8 rokov od kúpy automobilu alebo po najazdení 160-tisíc až 240-tisíc kilometrov v závislosti od zvoleného modelu auta. Inými slovami vzhľadom na získané dáta portálom electrek.co, Tesla nebude mať s výmenou batérií veľa práce. 

Portál Electrek.co ďalej dodáva, že degradácia batéria je však rôzna od modelu k modelu. Hovorí, že viacero používateľov ďalších modelov sa sťažuje na rýchlejšiu degradáciu batérie, ako poodhalili ich testovania. Druhým dychom však dodáva, že nemajú na to čísla, ktoré by tieto tvrdenia podporili alebo vyvrátili. V závere svojho reportu však poukazuje na čísla degradácie batérie automobilov Tesla dostupných do roku 2017, kde je vidno, že 90 kWh batéria sa degradovali o niečo rýchlejšie ako 85 kWh. 

Tesla_degeradacia baterie 90 kWh vs 85 kWh (1)
Zdroj: electrek.co

Zároveň však dodáva, že im nie je aktuálne jasné prečo dochádzalo k rôznej degradácii batérie. Okrem iného treba povedať, že aktuálna situácia môže byť úplne inou.

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy

Martin Borko

Technológie ma fascinujú už niekoľko rokov a to hlavne spotrebná elektronika, ktorá nám dokáže častokrát zjednodušiť každodenné fungovanie. Zároveň však nepohrdnem ani futuristickými technológiami a víziami, o ktorých rád aj píšem.
Close
Close
Pracovné ponuky