Pracovné ponuky
AutáSpravodajstvo

Hyundai XCIENT Fuel Cell, prvé ťažké nákladné vozidlo s palivovými článkami na svete, mieri do predaja

„XCIENT Fuel Cell, povedie k zmene paradigiem, ktoré odstránia emisie produkované automobilmi..“

Hyundai prostredníctvom tlačovej správy  oznamuje, že z ich závodov odišlo prvých 10 komerčných vozidiel Hyundai XCIENT Fuel Cell, ktoré putujú do Švajčiarska. Ide vôbec o prvé veľkosériové vyrábané ťažké vozidlá na svete, ktoré je poháňané palivovými článkami. Spoločnosť predpokladá, že do konca roka ich do Švajčiarska dovezie ešte ďalších 40. Spoločnosť ďalej hovorí, že prví majitelia si budú môcť nákladné vozidlá odviesť z predajní už v priebehu septembra. Do roka 2025 verí, že v prevádzke ich bude približne 1600.

Hyundai XCIENT Fuel Cell_2 nalodenie prvych vozidiel (2)
Zdroj: hyundai

Hyundai XCIENT Fuel Cell má ambíciu meniť svet na lepšie miesto pre život

„XCIENT Fuel Cell je súčasnou realitou, nie jednoduchým projektom budúcnosti na rysovacej doske. Hyundai čoskoro uvedie toto priekopnícke vozidlo do bežnej prevádzky, čo bude významným míľnikom v histórii úžitkových vozidiel a vývoji vodíkovej spoločnosti, „povedal In Cheol Lee, výkonný viceprezident a vedúci divízie úžitkových vozidiel v spoločnosti Hyundai Motor. „Vybudovanie komplexného vodíkového ekosystému, v ktorom budú zásadné prepravné potreby uspokojované vozidlami, akým je XCIENT Fuel Cell, povedie k zmene paradigiem, ktoré odstránia emisie produkované automobilmi…“

Hyundai ďalej prezrádza, že palivový článok je poháňaný vodíkom. Ďalej doplňuje, že ide o dve sady palivových článkov s výkonom po 95kW. Do siedmych nádrží, ktorými vozidlo disponuje, je možné celkom uložiť 32,09 kilogramu vodíka. Dojazd vozidla je približne 400 kilometrov. Spoločnosť ďalej dodáva, že vozidlo bolo špeciálne vyvinuté na základe požiadaviek potenciálnych prevádzkovateľov vozových parkov a na infraštruktúru čerpacích staníc vo Švajčiarsku. Doplnenie paliva by malo trvať od 8 do 20 minút.

Hyundai XCIENT Fuel Cell_2_vozidlo (1)
Zdroj: hyundai

Dôvod, prečo spoločnosť expanduje najprv do Švajčiarske je, že miestna legislatíva nevyžaduje od prevádzkovateľov vozidiel s nulovými emisiami rôzne poplatky. Vďaka tomu spoločnosť verí, že osloví viac potenciálnych zákazníkov. Podmienkou však je, že musí byť použitý takzvaný „čistý vodík“. V praxi to znamená, že musí byť vyrábaný ekologickým spôsobom, aby došlo k skutočnému zníženiu emisií. Švajčiarsko je zároveň krajinou, ktorá patri medzi krajiny s najvyšším podielom vodných elektrárni, a preto dokáže dodávať „zelenú energiu“, potrebnú pre výrobu vodíka, ktorý nájde uplatnenie v ich vozidle.

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy

Martin Borko

Som zakladateľom portálu Vosveteit.sk, ktorý dnes patrí medzi väčšie technologické webové stránky na Slovensku.
Close
Close