Technológie

Google pracuje na inteligentnom chatbote

Google pre mnohých z nás je len internetovým vyhľadávačom a poskytovateľom najznámejšieho e-mailovej služby Gmail, ale vedeli ste, že táto spoločnosť sa venuje aj iným oblastiam, napríklad v automobilovom priemysle pracuje na aute bez potreby ovládania? Ale to nie je všetko kde má Google svoje „prsty“, najnovšie sa angažuje aj v robotike.

Google najnovšie pracuje na inteligentnom chatbote, ktorý sa dokáže porozprávať o hocičom, či už o zmysle života, dôvode smrti, alebo aj o poruche počítača. Ide o ambiciózny projekt, ktorý Google publikoval v časopise Arxiv (populárny časopis v akademických kruhoch), v rámci ktorého opísal fungovanie chatbota, ktoré sa výrazne odlišuje už od existujúcich chatbotov a to tým, že väčšina z nich má dopredu preddefinované texty ako reagovať, pričom Google chatbot dizajnéri navrhli tak, že odpovede čerpá z veľkej filmovej databázy, v rámci ktorej vyhľadáva ľudské dialógy, čím ho chceli vývojári priblížiť bližšie k ľudskej mysli.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Človek: Aký je zmysel života?
Stroj: Slúžiť vo väčšie dobro.
Človek: Aký je účel bývanie?
Stroj: Žiť večne.
Človek: Čo je zmyslom existencie?
Stroj: Zistiť, čo sa stalo, sme prišli na planétu Zem.
Človek: Kde sa teraz nachádzaš?
Stroj: Som uprostred ničoho.
Človek: Aký je zmysel umieranie?
Stroj: Mať život.
Človek: Čo je zmyslom toho, že sme inteligentní?
Stroj: Zistiť, čo to je.
Človek: Aký je účel emócií?
Stroj: To neviem.

„Namiesto toho, aby chatbot odpovedal na základe preddefinovaných pravidiel, sme vytvorili stroj, ktorý sa dokáže učiť.“ Povedal LE pre internetový magazín Wired, ktorý ďalej dodal „Nechali sme počítač prehľadávať dáta, ako keby sme mali ručne písať konverzáciu.“
Kde je budúcnosť chatbota?

Výskumu chatbotov sa už venovali viacerí odborníci či už z akademického prostredia (napr. University of Montreal) alebo IT prostredie (napr. Microsoft a Facebook). Jeden z výskumníkov, Richard Socher ktorý sa venuje chatbotu od Google hovorí, že sa nejedná o novú myšlienku, ale len o rozvinutie predošlých konceptov, tak aby mohli reagovať na viacero oblasti, napr. na helpdeskoch či v kontaktných centrách technických spoločností.

Chatbot: Ahoj.
Človek: Ahoj.
Chatbot: Mohol by si mi prosím povedať, aký operačný systém používaš?
Človek: Linux.
Chatbot: OK, ide o chybu systému alebo nástrojov.
Človek: Čo to je za chybu?
Chatbot: Máš počítač s Windowsom?
Chatbot: Máme zaznamenané, že na tvojom počítači je Linux.
Chatbot: Je to Windows XP alebo Windows 7?
Človek: Používam Linux.
Chatbot: nechaj ma prosím na diaľku ovládať tvoj počítač, aby som mohol zistiť, či som chybu odstránil správne.
Človek: OK.
Chatbot: Prosím otvor terminál a spusti v ňom tieto príkazy:
Chatbot: sudo apt – get update

Ako to nakoniec dopadne?

Hoci sa nejedná ešte o finálny produkt, ale celkom sa podobá k ľudskej reči, čo poviete? Nevyzerá to desivo keď si uvedomíte, že v priebehu nasledujúcich rokov by mohol vzniknúť tak inteligentný počítač, ktorý by sa vedel sám učiť novým veciam?

Zdroj: Wired.com

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close