Spravodajstvo

Google mení pravidlá inzercie pre politické kampane. Zavádza viacero prvkov, ktoré majú priniesť väčšiu transparentnosť

Google mení pravidlá politickej inzercie. Obmedzuje mikrocielenie a verejnosti ukáže, koľko financií investovali politické strany do kampane.

Spoločnosť Google prostredníctvom tlačovej správy ohlásila, že mení pravidlá pre inzerciu. Nové pravidlá sa priamo dotknú politických kampaní. Cieľom spoločnosti podľa ich vyjadrení je zvýšiť dôveru v  demokratický proces a dôveru voličov v politické reklamy, ktoré sú zobrazované na platformách spoločnosti.

Spoločnosť so zmenami začne už v  najbližšie dni

Google píše, že so zavádzaním zmien začne už v  najbližších dňoch v Anglicku, v EÚ a vo zvyšku sveta zmeny budú platné od 6. januára budúceho roka.

Spoločnosť v  rámci tlačovej správy píše, že zavádza nový prístup k cieleniu volebných reklám. Tento nový prístup opisuje slovami:

„…Z tohto dôvodu obmedzujeme zacielenie publika volebných reklám na tieto všeobecné kategórie: vek, pohlavie a všeobecná poloha (úroveň poštového smerovacieho čísla). Politickí inzerenti môžu samozrejme, pokračovať v kontextovom zacielení, ako je napríklad zobrazovanie reklám ľuďom, ktorí čítajú alebo pozerajú príbeh napríklad o ekonomike. Tým sa zladí náš prístup k volebným reklamám s dlhoročnými praktikami v médiách, ako sú televízia, rozhlas a tlač, a výsledkom bude širšie videnie a dostupnosť volebných reklám na verejnú diskusiu…“

Inými slovami, spoločnosť obmedzuje mikrocielenie. Očakáva od toho, že politické reklamné uvidí širšie publikum, tak ako je tomu aj v  iných tradičných médiách. Výsledkom by tak mala byť lepšia informovanosť voličov. Okrem toho spoločnosť hovorí, že sa bude sústreďovať na boj s falošnou reklamou, ktorá patrí do kategórie „deep fakes“. Cieľom spoločnosti v tejto oblasti je, čo najviac zredukovať klamlivú reklamu, ktorá je zavádzajúca.

Pozrite sa koľko peňazí minulý jednotlivé strany v kampaniach

Okrem toho spoločnosť zavádza prvok transparentnosti v  podobe podrobných reportov týkajúcich sa politických kampaní vedených prostredníctvom platforiem spoločnosti. Výnimkou nie je ani náš región, napríklad na tejto adrese si môžete pozrieť koľko jednotlivé politické strany investovali do kampane, ako aj to aký mali dosah (pozn. redakcie: zoznam kampaní neobsahuje priamo zadané kampane jednotlivým médiám, kampane vedené na sociálnych médiách, a podobne).

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy

Martin Borko

Technológie ma fascinujú už niekoľko rokov a to hlavne spotrebná elektronika, ktorá nám dokáže častokrát zjednodušiť každodenné fungovanie. Zároveň však nepohrdnem ani futuristickými technológiami a víziami, o ktorých rád aj píšem.
Close
Close