Google mení pravidlá hry, bude viac propagovať originálny obsah namiesto “skopírovaného”

Google mení algoritmus, akým zobrazuje pôvodný a preberaný obsah. V skratke, viac priestoru dostanú pôvodní autori obsahu.

Google News
Zdroj: Vosveteit.sk

Spoločnosť Google prostredníctvom svojho blogu pár dní dozadu ohlásila, že mení algoritmus zobrazovania správ a výsledkov vyhľadávania. Google bude uprednostňovať originálny obsah pred obsahom, ktorý je preberaný. Spoločnosť tak chce pomôcť vydavateľom, ktorí investujú viac času, úsilia, ale aj zdrojov do prípravy obsahu.

“Nedávno sme urobili aktualizácie algoritmov a zverejnili sme zmeny v našich pokynoch pre hodnotiteľov vyhľadávania, aby nám pomohli lepšie rozpoznať originálny správy, aby sme ich mohli zvýrazniť vo vyhľadávaní a zaistiť, že tam zostanú dlhšie. To znamená, že čitatelia, ktorí sa zaujímajú o najnovšie správy, môžu nájsť správu, ktorá bola orignálna, a vydavatelia môžu mať tak úžitok z rozšírenia ich pôvodného spravodajstva.”

Vo veľmi zjednodušenom opísaní problému ho môžeme opísať ako situáciu keď niekto pripravil kvalitný obsah, a niekto ho neskôr prebral, tak  Google vyhodnotil  takto novovytvorený obsah ako“aktuálnejší”, a ten pôvodný posúval vo výsledkoch vyhľadávania o niečo nižšie. Samozrejme, tá problematika je oveľa širšia, do úvahy treba ešte brať veci ako “silu stránky”, dôveryhodnosť  a podobne. Spoločnosť Google však druhým dychom dodáva, že neexistuje aktuálne žiaden ucelený štandard určovania “pôvodného” obsahu, a preto celý tento algoritmus je pod neustálim vývojom.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

„Neexistuje absolútna definícia pôvodného obsahu, ani absolútny štandard pre stanovenie originality daného článku. Môže to znamenať rôzne veci pre rôzne redakcie a vydavateľov v rôznych časoch, takže naše úsilie sa bude neustále vyvíjať, keď budeme pracovať na porozumení životného cyklu príbehu.“

V každom prípade, táto zmena v politike spoločnosti Google by mala byť prospešná pre autorov, vlastníkov webových stránok a v konečnom dôsledku aj pre spotrebiteľov. Autori a prevádzkovatelia webových stránok, ktorí vytvárajú originálny obsah dostanú viac priestoru, a spotrebitelia, teda čitatelia sa dostanú ku pôvodnej informácií, ktorá neprejde viacerými mutáciami.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre