SpravodajstvoTECHNOLÓGIE

Google hovorí, že ich nový chatbot je schopný viesť konverzáciu takmer na úrovni ľudí

Meenu je chatbot, za ktorého vývojom stojí spoločnosť Google. Má byť schopný viesť konverzáciu takmer na úrovní ľudí.

Ak ste nikedy v minulosti už komunikovali s rôznymi chatbotmi, tak určite ste došli na to, že ani dnešné najmodernejšie technológie nie sú to „pravé orechové“.  Okrem toho, že systémy nie sú moc výrečnými, tak aj konverzácia je častokrát kostrbatou. Obzvlášť keď odbočíte od hlavnej témy, na ktorú boli vyvinuté.

Google hovorí, že ich chatbot je iný

Google hovorí, že ich nový chatbot Meenu je iným, ako doposiaľ vyvinuté alternatívy.

„Na lepšie zvládnutie širokej škály konverzačných tém skúma výskum dialógov v otvorenej oblasti a pokusy o komplementárny prístup vyvinúť chatbota, ktorý nie je špecializovaný, ale napriek tomu môže viesť rozhovory o prakticky čomkoľvek, čo chce užívateľ.“ píše sa v blogovom príspevku spoločnosti.

Spoločnosť hovorí, že sa im podarilo „vytrénovať“ chatbota, ktorý predstavuje 2,6-miliardový koncový trénovaný neurálny konverzačný model približujúci sa k prirodzenej ľudskej konverzácii. Google dodáva, že Meena je schopná viesť rozhovory, ktoré sú citlivejšie a konkrétnejšie, ako súčasné alternatívne riešenia. Pre vyhodnotenie kvality rozhovoru spoločnosť vyvinula niečo, čo nazýva „Sensibleness and Specificity Average (SSA)“. V podstate ide o metriku, ktorá hodnotí „prirodzenosť“ konverzácie.

„Súčasné rozhovory s chatbotmi však majú kritickú chybu – často nedávajú zmysel. Niekedy hovoria veci, ktoré nie sú v súlade s tým, čo už bolo povedané, alebo im chýba zdravý rozum a základné vedomosti o svete.“

Za účelom jeho trénovania dokonca museli po každej otázke respondenti odpovedať na to, či jeho odpoveď dávala kontextový význam, a ak áno, tak potom museli odpoveď ešte na otázku či bola konverzácia špecifická. Pre lepšiu ilustráciu, ak ste sa opýtali chatbota či má rád tenis, a ten Vám odpovedal, že áno, tak takáto odpoveď sa považovala za nešpecifickú.

„Meena je end-to-end, neurálny konverzačný model, ktorý sa učí rozumne reagovať na daný konverzačný kontext. Cieľom školenia je minimalizovať nejasnosti, neistotu predpovedania ďalšieho znaku (v tomto prípade nasledujúce slovo v konverzácii)…“

Meena_novy chatbot google
Zdroj: Google Blog

V SSA hodnotení Meena dosiahlia 79%, zatiaľ čo priemerný človek dosahuje hodnotenie 86%. Alternatívne riešenia dosiahli maximálne skóre 56%.

Meena Sensibleness and Specificity Average (SSA)
Zdroj: Google Blog

Model Meena  je vyškolený na 341 GB textu, filtrovaných z konverzácií vo verejnoprávnych médiách, sociálnych sietí a podobne. V porovnaní s existujúcim najmodernejším generatívnym modelom, OpenAI GPT-2, má Meena 1,7x väčšiu kapacitu modelu a bola vyškolená na 8,5x viac údajoch.

Spoločnosť si od toho chatbota sľubuje, že by mohol viesť k mnohým ďalším zaujímavým aplikáciám, ako je napríklad ďalšia humanizácia interakcií zo strany počítačov.

 

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy
Konverzácia Meenu

Martin Borko

Som zakladateľom portálu Vosveteit.sk, ktorý dnes patrí medzi väčšie technologické webové stránky na Slovensku.
Close
Close