Spravodajstvo

Google čoraz viac výsledkov vyhľadávaní drží na svojom webe. Hovorí známy SEO analytik

V posledných rokoch významne narástol pomer vyhľadávaní prostredníctvom Google, ktoré končia bez kliknutí. Hovorí Patel.

Vyhľadávač Google patrí v súčasnosti medzi najväčšie zdroje návštevnosti pre mnoho internetových stránok. Nehovoríme pritom len o online obchodoch, ale aj o blogoch, či spravodajských stránkach. Najnovšie čísla, na ktoré poukazuje známy SEO analytik, Neil Patel, vyvolávajú však v očiach prevádzkovateľov stránok obavy. Dôvodom je, že z roka na rok, rastie pomer vyhľadávaní, ktoré zostanú na stránkach spoločnosti Google.  Sú však tieto obavy opodstatnenými?

Google necháva čoraz väčšiu návštevnosť pre seba

Ako môžete vidieť nižšie, tak podľa dát, na ktoré poukazuje Patel, posledné 4 roky, teda od roku 2017 až po rok 2020, rastie pomer vyhľadávaní, ktoré zostanú na stránke spoločnosti Google.

percento vyhladani v google ktore skoncia bez kliknutia
Zdroj: neilpatel.com

Ide obzvlášť o znepokojivú informáciu, ktorá hovorí, že viac ako 62% vyhľadávaní neprináša prevádzkovateľom webstránok žiadne kliknutie. Nehovor viac o tom, že tento trend neustále narastá. Otázkou však zostáva, prečo sa to deje?

pocet vyhladani Google ktore zostavaju na Google
Zdroj: neilpatel.com

Druhým dychom však treba povedať, že údaje prezentované Patelom nie sú exaktné v tom slova zmysle, že ich má priamo od spoločnosti Google. Dôvodom je, že spoločnosť ich nezverejňuje v takej podobe, aby sa dalo s nimi do takejto miery pracovať. Druhým dychom však dodáva, že nakupujú údaje v stovkách miliónoch od rôznych poskytovateľov, a preto ich možno považovať za relatívne presné.

„Teraz majte na pamäti, že nemáme údaje o každom jednotlivom vyhľadávaní Google, pretože to má iba Google. Nakupujeme však údaje od niekoľkých rôznych poskytovateľov a každý rok máme údaje o stovkách miliónov vyhľadávaní. Takže prezentované údaje sú celkom presné.“  píše Patel vo svojom blogu.

Prečo čoraz viac vyhľadávaní zostáva na stránke Google?

Problémom podľa Patela v tomto prípade je expanzia služieb a funkcií vyhľadávača Google. Dobrým príkladom je vyhľadanie informácie ohľadne počasia. Ako môžete vidieť nižšie, tak po zadaní kľúčových slov a požadovanej hľadanej informácii, Google vám zobrazí vcelku podrobný prehľad počasia, ktoré čerpá zo stránky Weather.com. V praxi to znamená, že nepotrebujete navštíviť inú stránku, lebo k informácii sa dopátrate priamo na Google.

Google vyhladavac_pocasie
Zdroj: Vosveteit

Na druhej strane treba povedať, že týmto spôsobom dochádzajú prevádzkovatelia webových stránok o potenciálny príjem, keď sa používateľ dozvie hľadanú informáciu mimo ich stránky.

Druhým dychom však treba povedať, že z pohľadu používateľa ide určite o komfortnú funkciu, ktorá prináša pre neho pridanú hodnotu. Vo všeobecnosti môžeme očakávať, že pomer „nekliknutí“ na internetové stránky bude v priebehu času narastať. Dôvodom je sústredenie spoločnosti na používateľský zážitok v kombinácii s expandujúcimi funkciami.

Zároveň treba dodať, že aktuálne nemáme dostupné exaktné dáta, koľko vyhľadávaní prebehne na dennej báze prostredníctvom Google. Spoločnosť ich totiž nezverejňuje. Odhady z roku 2019 hovoria približne o 3,5-miliardy vyhľadaní denne. Inými slovami, ide približne o 40-tisíc požiadaviek každú sekundu. Odhady z roku 2020 hovoria však už o viac ako 5-miliárdách vyhľadaní denne. Ako takou útechou pre prevádzkovateľov webov môže preto byť, že narastá celkový počet vyhľadaní, v dôsledku čoho „koláč“, o ktorý sa delia, je väčším.

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy

Martin Borko

Technológie ma fascinujú už niekoľko rokov a to hlavne spotrebná elektronika, ktorá nám dokáže častokrát zjednodušiť každodenné fungovanie. Zároveň však nepohrdnem ani futuristickými technológiami a víziami, o ktorých rád aj píšem.
Close
Close