BezpečnosťSpravodajstvo

Google a YouTube robia ďalší krok, aby vytlačili šíriteľov hoaxov z ich platformy. Vytiahli jeden z „najťažších kalibrov“!

Táto zmena je druhou zmenou v priebehu uplynulých dní, kedy sa spoločnosť rozhodla zakročiť proti šíriteľom dezinformácií o očkovacích látkach. 

Jedným z najväčších výdobytkov tejto doby je internet. Ten nám umožňuje nielen byť informovaným, ale i zdieľať informácie do sveta. Problémom však je, že prostredníctvom internetu môže byť šírený aj klamlivý obsah, ktorý môže mať ďalekosiahle negatívne následky. V súčasnosti na šírenie informácií sú využívané  najmä platformy, ako Facebook, Twitter, Google, YouTube a ďalšie sociálne siete, či vyhľadávače. Tieto platformy sú však využívané aj osobami, ktorých cieľom nie je objektívne informovať, ale zavádzať.

Len pre zaujímavosť, podľa štatistík, ktoré odhalil Tristan Harris (bývalý dizajnér etiky v spoločnosti Google a aktuálny prezident a zakladateľ spoločnosti Center for Humane Technology) v dokumente The Social Dilemma hovoria, že nepravdivé informácie sa šíria 6-krát rýchlejšie v porovnaní s bežnými správami.

Na tento problém šírenia nepravdivých informácií dlhodobo reagujú technologickí giganti, doposiaľ sa však zdalo, že nenašli účinný nástroj, ako vytlačiť tento typ obsahu z ich platforiem. Najnovšie, Google a YouTube, vyťahujú na tvorcov tohto typu najsilnejšiu zbraň, peniaze. Ide však len o jednu z prvých lastovičiek v tomto boji. Na tému upozorňuje spravodajský portál TheVerge.com.

Google a YouTube obmedzí príjmy pre tvorcov pochybného obsahu

Najnovšie spoločnosť Google oznamuje, že nedovolí vydavateľom a tvorcom obsahu v službe YouTube speňažovať obsah, ktorý popiera existenciu klimatických zmien.  Dokument, na ktorý odkazuje portál TheVerge, bol aktualizovaný v týchto dňoch a uvádza sa v ňom:

„Dnes oznamujeme nové pravidlá speňažovania pre inzerentov, vydavateľov a tvorcov služby Google, ktoré zakazujú reklamy a speňažovanie obsahu, ktorý je v rozpore so zavedeným vedeckým konsenzom o existencii a príčinách zmeny klímy,“ uvádza sa v službe Google Ads. „To zahŕňa obsah, ktorý označuje zmenu klímy ako podvod, tvrdenia popierajúce, že dlhodobé trendy ukazujú, že sa globálne podnebie otepľuje, a tvrdenia, ktoré popierajú, že emisie skleníkových plynov alebo ľudská činnosť neprispievajú k zmene klímy.“

Google v rámci publikovanej dokumentácie ďalej vysvetľuje, že za týmto účelom bude využívať automatizovaný nástroj v kombinácii s ľudskou kontrolou, ktorým bude vynucovať presadzovanie týchto zásad.Spoločnosť rovnako dodáva, že cieľom tejto zmeny nie je obmedziť rôznorodosť názorov, či diskusie, ktoré sú a aj budú naďalej v súlade s pravidlami platformy. Cieľom je však potlačiť obsah, ktorý je v jasnom rozpore s pravdou, či vedeckými znalosťami.

„Pri hodnotení obsahu podľa týchto nových zásad budeme starostlivo skúmať kontext, v ktorom sa uplatňujú nároky, pričom budeme rozlišovať medzi obsahom, ktorý uvádza nepravdivé tvrdenie ako skutočnosť, a obsahom, ktorý o tomto tvrdení informuje alebo o ňom diskutuje,“ uviedol Google.

Táto zmena je druhou zmenou v priebehu uplynulých dní, kedy sa spoločnosť rozhodla zakročiť proti šíriteľom dezinformácií o očkovacích látkach.

Uvítate nadchádzajúce zmeny, alebo nie? Dajte nám vedieť nižšie v komentároch.

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy

Martin Borko

Technológie ma fascinujú už niekoľko rokov a to hlavne spotrebná elektronika, ktorá nám dokáže častokrát zjednodušiť každodenné fungovanie. Zároveň však nepohrdnem ani futuristickými technológiami a víziami, o ktorých rád aj píšem.
Close
Close