AppleSpravodajstvo

Funkcia Transparentnosti sledovania v iOS 14.5 stála sociálne siete miliardy, odhaľuje najnovší report

Príjmy gigantov ako Facebook, YouTube, Twitter a ďalších po zavedení funkcie Transparentnosti naprieč iOS 14.5, rapídne klesli.

Ešte v apríli tohto roka spoločnosť Apple zaviedla do iOS vo verzii 14.5 vcelku zaujímavú funkciu, z ktorej však neboli všetci nadšení, najmä sociálne siete a veľké spoločnosti spoliehajúce sa na dobre cielenú reklamu. Išlo konkrétne o funkciu, ktorá priniesla viac svetla do toho, aké dáta o nás vývojári zbierajú a ako ich využívajú.

Vo svojej podstate išlo o funkciu, kedy vás vývojár musel upozorniť na to, že zbiera o vás údaje a ako ich následne využíva, napríklad za lepším cielením reklamy. Používateľ dostal na výber, buď potvrdí sledovanie, alebo ho odmietne. prvé výsledky štúdie venujúcej sa dopadom týchto nových pravidiel ukázali, že vo všeobecnosti nie sme ochotní zdieľať s vývojármi aplikácií naše informácie. Naprieč Amerikou miera ochoty zdieľania dát bola k máju tohto roka len 4%, v prípade zvyšku sveta, to bolo približne 12%.  

Vývojári aplikácií na čele so sociálnymi sieťami prišli o miliardy 

Každému v čase zavedenia tejto novinky bolo jasné, že technologickí giganti ako Facebook, Snapchat, Twitter, YouTube a ďalší, budú musieť nájsť nový spôsob, ako efektívne cieliť reklamu. Najnovšie dáta, na ktoré poukazuje portál The Financial Times hovoria, že kumulatívna „strata“ v podobe nižších zárobkov, dosiahla pri vyššie menových spoločnostiach približne 9,85 miliardy dolárov. Správa Financial Times ďalej prezrádza, že v absolútnom vyjadrení stratil Facebook najviac príjmov kvôli svojej veľkosti v porovnaní s ostatnými spomenutými aplikáciami. 

Ziadost o sledovanie aktivity_iOS 14.3
Zdroj: Apple

Marketingový konzultant Eric Seufert pre The Financial Times povedal, že: 

„Niektoré platformy, ktoré boli najviac zasiahnuté – ale najmä Facebook – musia v dôsledku ATT prebudovať svoje stroje od nuly.  Som presvedčený, že vybudovanie novej infraštruktúry potrvá najmenej jeden rok. Nové nástroje a rámce musia byť vyvinuté od začiatku a pred nasadením pre veľký počet používateľov musia byť dôkladne testované.“ 

Zaujímavosťou je, že mnoho inzerentov, ktorí pravidelne inzerovali na iOS, prešli ku konkurencií, teda k Androidu. Od mája do júna vzrástol podľa odhadov počet klientov Facebooku inzerujúcich na Androide o 18% zatiaľ čo na platforme iOS, ich ubudlo 17%. 

Zmeny chystá i Google, nebudú však tak drastické

Mimochodom, rovnako aj Google oznámil, že sa chystá priniesť viac transparentnosti do toho, aké dáta o nás vývojári aplikácií zbierajú a ako ich využívajú. Len nedávno Google spustil pre vývojárov novú sekciu v obchode Play, kde môžu deklarovať, aké údaje zbierajú a ako ich využívajú. Posledný možný termín, do kedy budú musieť vývojári tieto informácie doplniť, je marec 2022. Po tomto dátume budú tieto informácie povinne uvedené v obchode Play. Zároveň však treba dodať, že je vysoko pravdepodobné, že zavedenie tejto funkcie naprieč Androidom, nebude také drastické, ako je to v iOS, kedy môže používateľ jedným kliknutím odrezať vývojára od prístupu k dátam. Dôvodom je, že Google vo svojej postate „dnes nie je vyhľadávač“, ale spoločnosť ktorá sprostredkováva najmä reklamu.

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy

Martin Borko

Technológie ma fascinujú už niekoľko rokov a to hlavne spotrebná elektronika, ktorá nám dokáže častokrát zjednodušiť každodenné fungovanie. Zároveň však nepohrdnem ani futuristickými technológiami a víziami, o ktorých rád aj píšem.
Close
Close