SpravodajstvoXiaomi

Finančný výsledky Xiaomi za prvý kvartál ukazujú, že sa spoločnosti opäť darilo. Rástla dvojciferným číslom

Vyzerá to tak, že Xiaomi je tigrom v segmente elektroniky, spoločnosť opäť raz rástla raketovým tempom.

Podľa zverejneného reportu spoločnosťou Xiaomi za prvý kvartál v globálnom meradle podrástla o 27,2% tempom.

Xiaomi financne vysledky 1. kvartal 2019
Zdroj: Xiaomi

Rýchly prehľad ekonomických výsledkov Xiaomi za prvý kvartál

  • Celkové tržby predstavovali 43,8 mld. RMB, čo predstavuje medziročný nárast o 27,2%
  • Hrubý zisk predstavoval 5,2 mld. RMB, čo predstavuje medziročný nárast o 21,3%
  • Čistý zisk bol 3,2 miliardy RMB
  • Čistý zisk, ktorý nebol upravený podľa IFRS, predstavoval 2,1 mld. RMB, čo predstavuje medziročný nárast o 22,4%
  • Zisk na akciu RMB0.132 bol o 22,4% vyšší

CEO Xiaomi, Lei Jun:

„Prvý štvrťrok 2019 bol prvým štvrťrokom po spustení našej stratégie dvoch motorov „Smartphone + AIoT“ a série kľúčových úprav. Počas uplynulého roka sme urobili významné zlepšenia a úpravy v našich kľúčových stratégiách, riadiacej štruktúre, technologickom výskumnom a vývojovom systéme, systéme vývoja produktov a značiek, atď. Pri pohľade do budúcnosti budeme investovať do vývoja „All in AIoT“ vo výške 10 miliárd RMB „v najbližších 5 rokoch zachytiť rozvojové príležitosti vo veku umelej inteligencie (II) a IoT, čím sa vytvorí pevný základ pre rozvoj Xiaomi v nasledujúcich 5 až 10 rokoch. Budeme replikovať náš úspech v zlepšovaní a prispôsobovaní obchodných stratégií na domácom trhu na naše medzinárodné trhy…“.

Prejdime k divízii smartfónov, ktoré určite zaujímajú väčšinu z nás. Tá zaznamenala celkový obrat vo výške 27,0 mld. RMB (pozn. redakcie: 3,5 mld. €) čo predstavuje v medziročnom porovnaní nárast o 16,2%. V rámci najväčšieho strategického rozhodnutia v segmente smartfónov možno považovať oddelenie značky Redmi od Xiaomi, ktorá si od začiatku roka razí svoju vlastnú cestu. Xiaomi definuje značku Redmi ako telefóny s optimálnou cenou a výkonnom so sústredením na online predaje. Telefóny Xiaomi zas spoločnosť definuje ako smartfóny s pokročilou technológiu, ktorých cieľom je doručiť čo najvyšší štandard používania. V medzi ročnom porovnaní predaje smartfónov z hľadiska objemu podrástli v domácej Číne o 29,9%, v prípade predajov mimo domácej krajiny predaje dosiahli nárast o 12,1%. Len pre zaujímavosť, predaje zariadenia Xiaomi Mi 9 presiahli 1,5 milióna kusov, telefóny z rady Redmi Note 7 presiahli 4 milióny predaných kusov.

Ďalšou vysoko rastovou oblasťou bol aj segment Internetových služieb. Tá dosiahlia v medzi ročnom porovnaní v sumáre obrat vo výške 2,3 miliardy RMB (pozn. redakcie: ~0,55 mld €). V percentách to znamená, že spoločnosť v tejto oblasti podrástla o 31,8% (sem patrí napríklad odmena za reklamu, TV a internetové služby, odmeny z hier,…).

Zdroj: via Xiaomi

 

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Tagy
Ekonomické výsledky Lei Jun Xiaomi

Martin Borko

Som zakladateľom portálu Vosveteit.sk, ktorý dnes patrí medzi najväčšie technologické webové stránky na Slovensku.
Close
Close