Facebook údajne pracuje na chytrých hodinkách. Bude spoločnosť zbierať dáta o našom zdraví?

Údajne by mali byť predstavené už v priebehu budúceho roka.

Facebook_chytre hodinky
Zdroj: Vosveteit.sk, pngitem

Nie je žiadnym tajomstvom, že sociálna sieť Facebook je jedným z najväčších „žrútov“ dát, na základe ktorých profiluje používateľov a servíruje im personalizovanú reklamu. Do budúcnosti by spoločnosť mohla zbierať však oveľa viac dát, a to aj takých, ktoré sa dotýkajú nášho zdravotného stavu.

Pracuje Facebook na chytrých hodinkách? Údajne áno!

Portál gizmodo.com upozorňuje na to, že spoločnosť pravdepodobne vyvíja nový kus hardwaru, konkrétne chytré hodinky. Podľa aktuálnych správ, pripravované chytré hodinky, by sa mohli na trh dostať už v priebehu budúceho roka.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Do úvahy prichádza aj vývoj vlastného operačného systému

Pripravované chytré hodinky údajne bežia na operačnom systéme Android pričom aktuálne nie je jasné, či budú využívať aj Google Wear OS. Zároveň však treba dodať, že informácie sa v tomto prípade čiastočne rozchádzajú, pričom do úvahy údajne prichádza aj vývoj vlastné operačného systému.

Samotné hodinky by mali byť okrem iného schopné pripojiť sa aj k internetu prostredníctvom internetového pripojenia bez potreby smartfónu. Pravdepodobne za týmto účelom budú využívať technológiu eSIM. Rovnako by mali podporovať funkciu prijímania správ, či rôzne fitness a zdravotné funkcie, ktoré dnes nájdeme viac menej v každom zariadení tohto typu.

Všetky funkcie, ktoré budú však dostupnými, by mali byť kompatibilnými spolu aj s platformou Facebook. Spoločnosť by tak mohla využiť rozsiahlu sociálnu sieť, aby získala náskok pred konkurenciou. Zariadenie by malo byť schopné vytvárať, či sledovať rôzne tréningové plány, umožňovať kontakt s priateľmi bez toho, aby používateľ vyťahoval z vrecka nohavíc smartfón a podobne. Rovnako by mali byť schopné aj interakcie s ďalšími produktmi spoločnosti, napríklad s pripravovanými okuliarmi pre rozšírenú realitu.

Facebook má použiť rovnakú taktiku, ako pri okuliaroch Oculus

Dobrou, resp. zlou správou je, že spoločnosť má uvažovať, že ich bude predávať takmer za výrobnú cenu. Čo je taktika, ktorú využíva napríklad pri okuliaroch Oculus. Samozrejme v tomto prípade treba brať do úvahy starú známu vetu: „ak je niečo zadarmo, tak pravdepodobne ste produktom vy“.

V prípade, ak by tieto chytré hodinky na konci dňa uzreli svetlo sveta, tak vzhľadom na históriu „prešľapov“ pri ochrane osobných údajov dát, je otázne, či používatelia zveria dôveru spoločnosti Facebook, a budú s ňou zdieľať tieto dáta.

Dajte nám nižšie vedieť váš názor, boli by pre vás chytré hodinky s pokročilými funkciami a atraktívnou cenou zaujímavými „výmenou“ za typ dát o vašom zdravotnom stave?

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre