APLIKÁCIE A HRYSpravodajstvo

Facebook si poriadne „zavaril“. Počas výpadku služieb neprišli len o miliardy, ale aj o desiatky miliónov používateľov na úkor Telegramu a Signalu

Výpadok služieb spoločnosti Facebook bude drahší, ako sa predpokladalo. Milióny používateľov WhatsAppu a Messengeru, sa registrovalo do konkurenčných služieb, ako je Telegram a Signal.

Výpadok služieb spoločnosti Facebook, od sociálnej siete, až po komunikačné platformy, ako je WhatsApp či Messenger z pondelka na utorok, pre spoločnosť znamenala miliardové straty. Ukazuje sa však, že Facebook neprišiel len o peniaze, ale i o časť používateľov, ktorá sa registrovala do konkurenčných služieb. Bude preto zaujímavé neskôr sledovať, koľko ľudí zostane u konkurencie, a koľko sa vráti späť.

Desiatky miliónov používateľov sa registrovalo do služby Telegram

Pondelňajší večer nám vo veľkej miere ukázal, ako sme závislí od Facebooku. Odhliadnuc od sociálnej siete ako takej, tak odstavené boli aj komunikačné nástroje, akými boli Messenger a WhatsApp.

Ukazuje sa však, že veľká časť používateľov bola schopná na tento výpadok promptne reagovať, registrovala sa do konkurenčných platforiem. Na sociálnej sieti Twitter, hlavná konkurencia, spoločnosti Telegram a Signal, vítali nových používateľov s otvorenou náručou.

Zakladateľ spoločnosti Telegram, Pavel Durov publikoval status, v ktorom privítal viac ako 70 miliónov nových používateľov.

„Denná miera rastu Telegramu prekročila normu rádovo a za jeden deň sme privítali viac ako 70 miliónov utečencov z iných platforiem. Som hrdý na to, ako sa náš tím vyrovnal s bezprecedentným rastom, pretože Telegram naďalej pracoval bezchybne pre veľkú väčšinu našich používateľov…“ Uviedol Durov v statuse nižšie, v ktorom ďalej hovorí: „Pre nových používateľov by som to chcel povedať – vitajte v Telegrame, najväčšej nezávislej platforme na odosielanie správ. Nesklameme vás, keď to urobia ostatní.“

Signal rovnako hlási prírastok miliónov používateľov

Rovnako aj spoločnosť Signal ohlásila prírastok miliónov nových ľudí, ktorí sa pripojili k službe počas výpadku WhatsAppu. Spoločnosť bohužiaľ bližšie nespresnila, koľko používateľov sa v týchto dňoch registrovalo do služby. Z publikovaného statusu môžeme však usudzovať, že nepôjde o zanedbateľné číslo.

V každom prípade, účet za výpadok služieb spoločnosti, nebude pre Facebook zanedbateľným a pravdepodobne sa bude ešte v priebehu najbližších dní až týždňov postupne zvyšovať.

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy

Martin Borko

Technológie ma fascinujú už niekoľko rokov a to hlavne spotrebná elektronika, ktorá nám dokáže častokrát zjednodušiť každodenné fungovanie. Zároveň však nepohrdnem ani futuristickými technológiami a víziami, o ktorých rád aj píšem.
Close
Close