Facebook obmedzí kontroverzné možnosti cielenia reklamy podľa rasy, náboženského presvedčenia, ale i sexuality

Tento krok prichádza po niekoľkých rokoch kritiky a obáv z algoritmov spoločnosti.

Socialna siet Facebook (1)
Zdroj: flickr.com (Book Catalog)

Spoločnosť Meta (Facebook) ohlasuje, že mení naprieč sociálnou sieťou Facebook a Instagram podmienky, ako môžu inzerenti cieliť reklamu. Podľa oznámenia, inzerenti už nebudú môcť cieliť reklamu podľa rasy, politickej príslušnosti, či sexuálnej orientácii. Tento krok prichádza po niekoľkých rokoch kritiky a obáv z algoritmov spoločnosti, ktoré boli často vnímané ako invazívne. Na tému upozorňuje portál mashable.com.

Nové podmienky pre inzerentov nadobudnú účinnosť od 19. januára a prichádzajú v súvislosti so spätnou väzbou od odborníkov na občianske práva a politikov. Dôvodom je, že ľudia ich môžu vnímať ako „citlivé“. Témy, na ktoré nebude môcť byť cielená reklama zahŕňajú oblasti, ako rasa používateľov, náboženstvo, či sexualita. Samozrejme, každá z týchto oblastí, má ešte radu ďalších podskupín, na ktoré nebude možné cieliť reklamu.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

„Počuli sme obavy od odborníkov, že možnosti zacielenia, ako sú tieto, by sa mohli použiť spôsobmi, ktoré vedú k negatívnym skúsenostiam pre ľudí v nedostatočne zastúpených skupinách,“ uviedol Graham Mudd, viceprezident pre produktový marketing a reklamy spoločnosti Meta.

Meta zdôrazňuje, že ku kategorizácii používateľov do cielených tematických skupín nedochádza na základe ich fyzických vlastností, ale na základe obsahu, s ktorým interagujú. Ale aj napriek tomu, mnoho používateľov sociálnych sietí, je znepokojených.

„Táto zmena ovplyvní všetky platformy spoločnosti Meta, kde môžu inzerenti zobrazovať reklamy, vrátane Facebooku/IG/Messengeru,“ dodal pre Mashable hovorca spoločnosti Meta.

Spoločnosť ďalej dodala, že hoci dôjde k obmedzeniu možností cielenia reklamy, tak aj napriek tomu, inzerenti budú môcť stále cieliť reklamu, napríklad podľa ďalších záujmov, pohlavia, ako interagujú s ich obsahom a podobne. Do budúcnosti sa rovnako očakáva, že Meta obmedzí dosahy, ale i možnosti inzerentov pre reklamu, ktorej cieľom je propagácia hazardu, či problémov s chudnutím a podobne.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre