Spravodajstvo

Facebook nám ponúkne nové možnosti prispôsobenia si obsahu na nástenke. Na čom presne pracuje?

Facebook oznamuje, že začína testovať nové nástroje, prostredníctvom ktorých si budeme môcť prispôsobiť obsah, ktorý vidíme na nástenke.

Sociálna sieť Facebook je pre mnohých z nás hlavným informačným kanálom, prostredníctvom ktorého sa dostávame k najnovším informáciám, ale i správam. Facebooku je dlhodobo vyčítané, že prostredníctvom rôznych algoritmov vo veľkej miere ovplyvňuje to, čo vidíme pričom používatelia majú obmedzené možnosti, ako môžu ovplyvniť zobrazený obsah.

Facebook dá do rúk používateľov nové nástroje, aby sme si vedeli prispôsobiť nástenku s obsahom

Sociálna sieť ešte koncom marca tohto roka pridala funkciu chronologického usporiadania obsahu tak, ako bol publikovaný. Používatelia prostredníctvom tejto funkcie vedia „vypnúť“ algoritmy sociálnej siete a zobraziť obsah zoradený podľa času, ako pol publikovaný. Najnovšie Facebook oznamuje, že dá do rúk používateľov ďalšie nástroje, prostredníctvom ktorých si budeme môcť prispôsobiť to, čo vidíme.

„Dnes predstavujeme množstvo ovládacích prvkov, ktoré sú navrhnuté tak, aby ľuďom a firmám umožnili prispôsobiť si svoje spravodajstvo.“ píše sociálna sieť na svojich stránkach.

Facebook v rámci publikovanej správy píše, že začína s testovaním nových ovládacích prvkov informačného kanálu na úpravu preferencií, čo chceme vidieť v informačnom kanály. Používatelia dostanú do rúk nástroje, ktoré im umožnia zvýšiť, alebo znížiť množstvo obsahu, ktorý vidia od priateľov, rodiny, skupín, stránok ktoré sledujú, tém o ktoré sa zaujímajú a podobne. Sociálna sieť ďalej dodáva, že zjednoduší prístup k ovládacím prvkom, ako sú možnosti sledovania stránok, zrušenie sledovania stránok, pridania stránok do obľúbených a podobne.

„Funkcie začneme testovať v krajinách po celom svete pre malé percento ľudí a v najbližších týždňoch sa budú postupne rozširovať. Toto je súčasť našej pokračujúcej práce, aby ľudia mali väčšiu kontrolu nad News Feed, aby videli viac toho, čo chcú, a menej toho, čo nie.“ dodáva sociálna sieť v publikovanej správe.

Facebook ďalej prezrádza, že obdobných zmien sa dočkajú i inzerenti, ktorí budú mať k dispozícii nové ovládacie prvky, ako budú môcť cieliť reklamu. Sociálna sieť rovnako prízvukuje, že niektoré kategórie cielenia, ako sú napríklad Politická orientácia, Tragédia, Konflikt a podobne, budú vylúčené. Facebook rovnako prezrádza, že začne testovať i novú funkciu pre inzerentov, aby sa ich reklama nezobrazovala vedľa určitých tém, ktoré nie sú vhodné.

Sociálna sieť v závere dodáva, že nové funkcie a možnosti prispôsobenia si zobrazeného obsahu na nástenke, budú dostupné pre všetkých v priebehu prvého štvrťroka nasledujúceho roka.

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Martin Borko

Technológie ma fascinujú už niekoľko rokov a to hlavne spotrebná elektronika, ktorá nám dokáže častokrát zjednodušiť každodenné fungovanie. Zároveň však nepohrdnem ani futuristickými technológiami a víziami, o ktorých rád aj píšem.
Close
Close