Spravodajstvo

ESET sa pripája k bojkotu Facebooku pod záštitou kampane „Stop Hate for Profit“

Spoločnosť ESET sa rozhodla pozastaviť platenú podporu na svoje produkty a služby na sociálnych sieťach Facebooku, a to predbežne do konca augusta

Koncom júna sme Vám priniesli informácie o bojkote Facebooku viacerými veľkým spoločnosťami, ktoré sa pripojili ku kampani „Stop Hate for Profit“, ku ktorej sa najnovšie pripája aj slovenský ESET. Čo to však znamená v praxi a čo to je za kampaň?

Kampaň „Stop Hate for Profit“ vznikla po tom, ako bolo sociálnou sieťou Twitter označených niekoľko statusov popredných politických predstaviteľov za nedôveryhodné, resp. zavádzajúce (dotýkalo sa to obzvlášť amerického prezidenta Donalda Trumpa). Spoločnosť Facebook sa k obdobnému  kroku však nepridala. V tom čase zakladateľ spoločnosti Facebook, Mark Zuckerberg, to odôvodnil  slovami, že si nemyslí, že by súkromné spoločnosti mali byť „rozhodcami pravdy“.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Za pasivitu Facebook „zaplatí“ milióny

Reakcia zakladateľa spoločnosti Facebook vyvolala vlnu kritiky a to aj z radov samotných zamestnancov spoločnosti, ktorí sa dištancovali od konania spoločnosti. Napríklad hlava dizajnu služby Portal, Andrew Crow, sa vyjadril slovami:

„Cenzurovanie informácií, ktoré môžu ľuďom pomôcť vidieť celý príbeh *, je * nesprávne. Poskytovanie platformy na podnecovanie násilia a šírenie dezinformácií je však neprijateľné, bez ohľadu na to, kto ste alebo či je to pozoruhodné. Nesúhlasím s pozíciou Marka a budem sa usilovať o uskutočnenie zmien.“

Kampaň „Stop Hate for Profit“ si dala za cieľ preto poukázať na to, že častokrát sú prednejšie ekonomické záujmy predtým, aby sa poukázalo na to, že niekto (obzvlášť ľudia a spoločnosti s veľkým dosahom) šíria správy, ktoré vyvolávajú nenávisť, prípadne šíria dezinformácie. K tejto iniciatíve sa pridalo viacero veľkých spoločností, napríklad Honda, Adidas, Ecosia, Reebook a podobne, ktoré a rozhodli, že nebudú investovať svoje prostriedky do reklamy na platforme Facebook.

Pripája sa aj ESET. Do konca augusta obmedzí inzerciu

Ako sme v úvode prezradili, tak najnovšie sa k tomuto kroku pridáva aj slovenský ESET, ktorý o tom informoval prostredníctvom tlačovej správy.

„Našu víziou je, aby všetci používatelia internetu mohli naplno využívať svoj potenciál a svoje technológie v bezpečnom digitálnom svete. Túto víziu sa snažíme dosiahnuť prácou s etickými a zanietenými ľuďmi, vzdelávaním a podporou vedy a výskumu. V slobodnej spoločnosti nie je možné úplne zastaviť dezinformácie, falošné vedecké poznatky či nenávistné prejavy. Máme však možnosť používať naše najlepšie schopnosti a najmodernejšie technológie na boj proti týmto nebezpečným trendom. Taktiež máme možnosť využiť náš hlas a žiadať gigantov ako Facebook, aby sa správali zodpovedne a viedli tento boj aj s použitím razantnejších opatrení a nástrojov. Sme pripravení ponúknuť naše odborné znalosti a skúsenosti, aby sme spoločne bojovali proti týmto výzvam,“ uzatvára generálny riaditeľ spoločnosti ESET, Richard Marko.

Sociálna sieť Facebook tak za svoju pasivitu zaplatí milióny dolárov z potenciálnych ziskov, ktoré mohla zarobiť. Pre objektívnosť však treba  dodať, že nie tak dávno samotný Mark Zuckerberg informoval verejnosť, že došlo k revízií vybraných politík (pozn. redakcie: jedným z hnacích motorov k tejto aktivite bola, resp. ešte stále aj je samotná kampaň).

Three weeks ago, I committed to reviewing our policies ahead of the 2020 elections. That work is ongoing, but today I…

Zveřejnil(a) Mark Zuckerberg dne Pátek 26. června 2020

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close