Dosiahli Xiaomi smartfóny už svoj cenový strop? Lei Jun prezrádza stratégiu spoločnosti na najbližšie roky

Taktika spoločnosti Xiaomi zostáva bez zmien – nie viac ako 5% zisku na smartfón

Xiaomi Mi 10_logo spolocnosti
Zdroj: Youtube (ASBYT)

Je už dobre zaužívaným zvykom, že výrobcovia smartfónov s rastúcou popularitou predstavujú aj drahšie zariadenia. Výnimkou nie je ani Xiaomi, ktoré v tomto roku predstavilo vlajkový smartfón Mi 10. Hoci smartfón je z technologického pohľadu moderným kusom hardwaru, ktorý prinieslo mnoho inovácií, tak aj napriek tomu rozdelilo časť komunity na dve. Jedni hovoria, že Xiaomi vybočilo z cenovej politiky „dostupných“ smartfónov, čím si malo na trhu vo všeobecnosti pohoršiť, a druhí zas sa zas tešia, že Xiaomi predstavilo model smartfónu, ktorý má vo viacerých oblastiach prívlastok najlepší. Na tému upozorňuje portál xiaomiadictors.com.

Bude cena Xiaomi smartfónov rásť?

Otázkou teda je, budú nasledujúce smartfóny Xiaomi vo všeobecnosti drahšími? Generálny riaditeľ spoločnosti, Lei Jun, povedal, že aj naďalej ich stratégiou je ponúknuť zákazníkovi „veľa muziky za málo peňazí“. Ďalej dodal, že aj do budúcnosti plánujú zostať pri taktike, kedy zisky zo zariadenia nepresiahnu viac ako 5%.  

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

„Vždy budeme trvať na dobrom pomere cena / výkon, bez ohľadu na to, ako špičkový je smartfón,…“

Inými slovami, cieľ spoločnosti zostáva aj naďalej rovnaký, ponúkať skvelú hodnotu za peniaze vrátane produktov, ktoré sú dostupné pre širokú verejnosť.  Lie ďalej prezradil, že cena nasledujúcej generácie smartfónov by už nemala rásť, resp. v tak výraznej miere cenovo vybočovať, ako tomu bolo v spojitosti so súčasnou vlajkovou loďou.

„Taktika bola, a aj bude rovnakou“

Zároveň však treba dodať, že za cenou smartfónu Xiaomi Mi 10, resp. celého modelového radu, nestojí túha po zvyšovaní ziskov, ale cena samotných komponentov. Ide napríklad o procesor Snapdragon 865, 5G modem, 108-megapixelový hlavný snímač, 90Hz displej a podobne. Inými slovami cena samotného hardwaru sa odzrkadlila na finálnej cene zariadenia, avšak cenová politika spoločnosti zostala rovnaká – nie viac ako 5% zisku. 

Priemerná cena smartfónov Xiaomi dosiahla nové historické maximum. Čo za tým však stojí?

Lei v závere uviedol, že v nasledujúcom desaťročí bude hlavná stratégia spoločnosti Xiaomi sústredená hlavne na Mobily a AIoT (Artificial Intelligence of Things). Zároveň prízvukoval, že „zákony spoločnosti“ zostanú nezmenené – nákladová efektívnosť, tie najhorúcejšie produkty, a produkty prinášajúce inovácie založené na technológiách.

Zdroj: news.mydrivers.com

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre