Filmy a seriálySpravodajstvo

Digitálny product placement: Dostane sa táto forma reklamy aj do starých filmov?

Nové technológie umožňujú dodatočne pridať reklamný produkt aj do starých filmov, či videoklipov.

Product placement, alebo aj ukazovanie známych produktov vo filmoch je praktika skoro tak stará, ako samotné filmy, píše portál BBC. Uvádza sa, že prvé ukázanie istej značky na filmovom plátne sa datuje do roku 1919 a jedného z filmov známeho amerického komika Bustera Keatona. V tomto filme sú na plátne ukázane špecifické spoločnosti, predávajúce motorový olej, alebo benzín.

Je ale možné, že s príchodom moderných technológií, budú spoločnosti digitálne pridávať známe značky aj do klasických filmov? Product placement sa môže objaviť v rôznych formách, napríklad v špecifickej značke kávy, ktorú hlavný hrdina pije, až po nevinne vyzerajúcu plechovku Coca-Coly, ktorá sa nachádza na stole. V roku 2019 presiahla cena product placementu vo filmoch, televíznych seriáloch a videoklipoch hodnotu 20-miliárd amerických dolárov. Môžeme teda hovoriť o veľmi lukratívnom biznise.

Lenže v minulosti museli byť produkty, ktoré chcel film promovať, fyzicky prítomné pri natáčaní. Technologický pokrok ale ide neustále dopredu a už teraz dokážu niektoré spoločnosti pridať reklamu do filmu digitálne. Jednou zo spoločností je aj anglická spoločnosť Mirriad. Šéf spoločnosti, Stephan Beringer tvrdí, že v budúcnosti bude digitálny product placement oveľa rozšírenejší.

Čo to ale znamená? Známe značky, ktoré si za to zaplatia, sa môžu dostať takmer do každého filmu, seriálu, alebo klipu. Reč je aj o filmových klasikách, ako napríklad Casablanca, kde by sa v budúcnosti mohli objaviť značky nových produktov. Ďalšou výhodou digitálneho product placementu je to, že ukázané produkty sa môžu časom meniť.

„Naše technológie dokážu prečítať obraz. Rozumejú jeho hĺbke, pohybu a všetkému, čo sa s filmovým obrazom spája. To nám umožňuje dosadiť do konkrétneho filmu nové obrazy a ľudské oko nedokáže vidieť, že boli dodané digitálne, po dokončení filmu,“ vyjadril sa Beringer.

Nerušivá reklama

Product placement je tak akási nerušivá reklama, ktorá sa nachádza priamo vo filme, či inom produkte a jej dôležitosť narastá. Ľudia používajú služby, ako napríklad Netflix, či Amazon Prime, ktoré nám umožňujú sledovať filmy bez reklamných prestávok, a tak spoločnosti dávajú reklamu priamo do filmu. Ďalšou skupinou sú aj hudobníci, ktorých zasiahla pandémia COVID-19.

Riaditeľ anglickej spoločnosti Red Light Management tvrdí, že veľké množstvo hudobníkov využije možnosť pridať digitálny product placement do ich videoklipov, či už ide o staré klipy, alebo nové. Podľa jeho slov im to otvorí nový prísun príjmov a túto taktiku môžu uplatniť aj v prípade svojich starších klipov. Znamená to, že staršie hudobné kapely môžu začať opäť zarábať aj na videách, ktoré sú staré niekoľko rokov.

Americká spoločnosť Ryff tvrdí, že product placement posunula ešte na vyššiu úroveň. Ich technológia umožňuje product placement, ktorý sa prispôsobuje tomu, kto si film práve pozerá. Funguje to na rovnakom princípe ako algoritmy reklám v prehliadačoch, ktoré vám ukážu produkty na základe toho, čo ste si práve kúpili, alebo pozerali.

Ide ale o tému, ktorá vyvoláva veľa kontroverzie, filmová kritička Anne Billson tvrdí, že takýto product placement ničí umeleckú víziu filmu. Podľa jej slov ide do výroby filmu veľa práce, ktorú dokáže marketér zničiť mávnutím ruky tým, že sa rozhodne do filmu pridať nejaký produkt.

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy
Close
Close