Digitálna asistentka Siri bude možno čoskoro vedieť rozpoznávať používateľov podľa ich hlasu

Inteligentné doplnky sú už v tejto dobe neodmysliteľnou súčasťou každej modernej domácnosti. V našich príbytkoch sa nachádzajú inteligentné svetlá, reproduktory alebo dokonca aj kuchynské spotrebiče. Do väčšiny moderných zariadení sa už dokážeme pripojiť aj prostredníctvom nášho smartfónu, ktorého súčasťou je vo väčšine prípadov aj digitálny asistent. V niektorých zariadeniach sa ale asistent nachádza aj úplne nezávisle, čo z neho robí ovládací bod pre celú rodinu. Dnešní asistenti dnes ale nedokážu identifikovať, kto ku nim hovorí a tak sa často stáva, že si asistent buď zmýlia meno používateľa, alebo poskytujú irelevantné informácie pre inú osobu. Spoločnosť Apple sa chce v budúcnosti takýmto situáciám vyhnúť. Svoju digitálnu asistentku Siri chce časom naučiť, ako rozpoznávať jednotlivých používateľov podľa ich hlasu.

Technológia je oficiálne zatiaľ iba na papieri

Spoločnosť Apple si novú technológiu nechala patentovať na USPTO (Úrade pre patenty a ochranné známky v USA). V patente podrobne opisuje systém „profilovania používateľov na spracovanie hlasových vstupov“ . Patent v skratke opisuje schopnosť Siri ukladať viacero používateľských profilov a rozpoznať, kto s ňou hovorí. Systém by mal fungovať na rozpoznávaní hlasu na základe hlasového záznamu.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Lepšie prispôsobenie výsledkov a odpovedí

Rozpoznávanie jednotlivých používateľov by prinieslo naozaj mnoho výhod. Hlavnou výhodou je zrejme vyhľadávanie kvalitnejších odpovedí pre jedného daného používateľa. Siri by malo možnosť ukladania jednotlivých profilov do svojej knižnice, kde by časom zozbierala údaje o danom používateľovi. Na základe zozbieraných informácií by samozrejme vedela oveľa presnejšie vyprofilovať danú odpoveď výlučne pre aktuálneho používateľa. Viac využiteľnou vymoženosťou by bolo ale vyhľadávanie osobných emailov, kalendárov, správ alebo iných osobných informácií. Siri by ihneď po položení prvej otázky vedela, kto sa s ňou rozpráva, na základe čoho by vedela vyberať informácie z dát daného používateľa, čím by nemiešala napríklad všetky zapamätané emailové schránky do jednej.

Lepšia bezpečnosť a ochrana informácií

Poslednou výhodou tejto technológie by bolo zrejme zaistenie lepšej bezpečnosti a ochrany samotných informácií. Každý používateľ by si dokázal zvoliť, kto má ku ktorým informáciám prístup, vďaka čomu by nemali „cudzí“ používatelia prístup ku citlivým údajom.

Samotné aplikovanie v praxi zatiaľ oznámené nebolo a zatiaľ nikto ani len netuší, či spoločnosť Apple s touto technológiou vôbec príde na trh. Určite by sa nejednalo o prvý prípad, kedy si technologická spoločnosť nechala patentovať novú technológiu, no s jej využitím nakoniec nikdy neprišla.

Zdroj. techradar.com, úvodný obrázok (vlastný)

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre