Dáta ukazujú, že viac ako tri štvrtiny predaných telefónov spoločnosti Xiaomi, nie sú telefóny Xiaomi

Dáta ukazujú, že takmer tri štvrtiny predaných telefónov Xiaomi, sú telefóny Redmi. Rastie i podiel predaných telefónov Poco.

Xiaomi Redmi Poco
Zdroj: Vosveteit (koláž), Xiaomi

Nie je žiadnym tajomstvom, že o telefóny spoločnosti Xiaomi zo strany zákazníkov rastie už niekoľko rokov kontinuálne záujem. Čo predstavený smartfón, tak to hit. Aktuálne ide o druhého najväčšieho predajcu Android smartfónov na svete. Položili ste si však niekedy otázku, či všetky predané telefóny Xiaomi, sú vlastne telefónmi Xiaomi? Na túto otázku prinášajú odpoveď analytici z  Counterpoint.com.

Tri štvrtiny predaných smartfónov Xiaomi, sú telefóny Redmi

Xiaomi telefóny, „nie sú len telefóny Xiaomi“. Pod krídla konzorcia patria i ďalšie značky, a to Black Shark, Redmi a Poco. Všetky tieto značky telefónov fungujú vo veľkej miere nezávisle od seba, hoci zdieľajú mnoho technológií, ale i funkcie vrátane nadstavby MIUI.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Analytici z Counterpoint.com v jednej zo svojich posledných štúdii odhadujú, že až 73% predaných telefónov počas januára až augusta tohto roka z kuchyne čínskeho giganta, boli telefóny Redmi. Xiaomi predalo „len“ 17% zariadení. Zvyšok predaných telefónov pripadlo značkám Poco a Black Shark. Podľa aktuálnych štatistík, odhadom, telefóny s logom Mi, tvorili tak za posledný kvartál približne 20 miliónov predaných kusov zariadení.

Predaje smartfonov Xiaomi Poco Rredmi BlackShark
Zdroj: counterpointresearch.com

Na štatistikách vyššie je tiež pozoruhodné, ako sa darí telefónom Poco. Tie pri pohľade na štatistiky v porovnaní s minulým rokom, zo 4% podielu, narástli na 10%. BlackShark telefóny sa podieľajú na predajoch telefónov spoločnosti menej ako 1%.

Vo všeobecnosti vidíme nárast vo všetkých podznačkách skupiny, najmä v POCO a v samotnom Xiaomi.

„POCO bolo vyrezané zo spoločnosti Xiaomi ako nezávislá značka začiatkom roku 2020. Keďže Xiaomi sa snaží rozšíriť pokrytie svojich produktov, teraz definovalo sériu Xiaomi (predtým pomenovanú Mi) ako sériu určenú pre špičkový trh. Potom prichádza séria Redmi so zameraním na rozpočet. POCO sa zas pokúša vyplniť medzeru medzi sériami Xiaomi a Redmi tým, že ponúka „cenovo dostupné prémiové“ modely.“ píšu analytici v publikovanej správe.

V súvislosti so spoločnosťou Poco, aktuálne najmladšou značkou konzorcia, si môžete nižšie pozrieť ich trhové podiely predajov v pomere ku ostatným značkám telefónov Xiaomi v roku 2020 a 2021.

Pomer predanych telefonov Poco ku Xiaomi a Redmi
Zdroj: counterpointresearch.com

Sú pre vás dáta vyššie prekvapivými, alebo ste očakávali podobné čísla? Dajte nám vedieť nižšie v komentároch.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre