ANDROIDNávody

Čo spôsobuje sekanie, mrznutie a pády aplikácií v Android telefónoch? Takto vyriešite väčšinu problémov!

Je vaše zariadenie pomalé, často mrzne a aplikácie často padajú? Pozrite sa, čo za tým môže byť a ako dané problémy môžete vyriešiť.

Zamrznutie, prípadné úplné padnutie aplikácie uprostred činnosti neurobí nikoho šťastným. Rôzne záseky vedia naštvať každého. Za týmito chybami môže byť mnoho faktorov. Minimum úložného miesta alebo nízka kapacita operačnej pamäte sú zväčša problémami pri starších zariadeniach. No podobné záseky sa vedia udiať aj na novšom zariadení.

Okrem vyššie spomenutých dôvodov môže byť za spomalením chodu aplikácie aj jej neaktualizovanie. Dnes si preto ukážeme postupy, ako tieto problémy vyriešiť.

Ako riešiť tieto problémy

Niektoré zariadenia majú viac agresívnejšie nadstavby, ktoré viac zasahujú do manažovania dočasnej pamäte a preto vedia lepšie udržiavať dostatok pamäte pre rôzne úkony. Iné ale ponechávajú väčšiu voľnosť. V takých prípadoch si treba skontrolovať, koľko pamäte aplikácie potrebujú na svoje fungovanie. Kto je „najväčším“ žrútom môžete zistiť pomocou Nastavení telefónu. Kto je „najväčším“ žrútom môžete zistiť pomocou Nastavení telefónu. V prípade verzie Androidu 6 a 7 túto možnosť nájdete priamo v sekcii Pamäť. V prípade novších verzií Androidu si budete musieť zapnúť vývojárske menu (otvorte sekciu Nastavení > O telefóne > Kliknite 7x rýchlo za sebou na zostavenie Buildu), v rámci ktorého nájdete následne možnosť priemernej spotreby RAM pamäte (Vývojárske menu nájdete Nastaveniach telefónu > Ďalšie nastavenia). V prípade Xiaomi telefónov nájdete tieto informácie v sekcii Správa aplikácií.

Vymazanie dát aplikácie

Ak aplikáciu používate dlhšiu dobu, vie si zhromaždiť a uložiť veľké množstvo dát, ktoré ale k dnešnému dňu už ani nemusí byť aktuálne, no stále zaberá miesto v pamäti. Preto určite zájdite do nastavení, kde otvorte sekciu správa aplikácií a následne vyhľadajte aplikáciu, ktorá vám seká.

Po otvorení základných informácií o aplikácii prejdite do sekcie Úložisko. V tejto sekcii viete vymazať dáta aplikácie, ktoré si uložila buď v normálnej pamäti, ale taktiež v medzipamäti. Pomocou tohto triku môžete vyriešiť väčšinu problémov súvisiacich so sekaním, či pádmi aplikácie.

vymazanie medzipamate aplikacie
Zdroj: vosveteit.sk

Aktualizácia aplikácie

Mnoho chýb a zamrznutí môže mať na svedomí zlý alebo zastaralý update, či zlá kompatibilita konkrétnej verzie aplikácie s verziou operačného systému a nadstavby. Developeri neustále pracujú na zlepšovaní aplikácií a taktiež na riešení týchto problémov. Preto svoje aplikácie pravidelne aktualizujte.

play 1
Zdroj: vosveteit.sk

V Obchode Play kliknite na profilovú ikonu a následne na možnosť Správa aplikácií a zariadení. Po otvorení tejto sekcie sa prepnite na sekciu Správa, kde uvidíte zoznam nainštalovaných aplikácií. Po kliknutí na danú aplikáciu ju viete aktualizovať.

Aktualizácie softvéru

Problémom môže byť taktiež i neaktualizovaný softvér. Aktualizáciu softvéru si viete skontrolovať v nastaveniach v sekcii O telefóne.

mobil 3
Zdroj: vosveteit.sk

Preinštalovanie aplikácie

Niekedy nepomôže aktualizácia a ani manuálne premazanie dočasných súborov, ale iba priame preinštalovanie aplikácie. Postup je pritom takmer rovnaký, ako pri aktualizácii aplikácie. V Obchode Play ale nekliknete na Aktualizovať/Otvoriť, ale na možnosť Odinštalovať. Následne si viete aplikáciu nanovo stiahnuť a nahrať do telefónu.

Uvoľnite úložný priestor

Nedostatok pamäte má za dôsledok to, že aplikácie nemôžu fungovať naplno. Tie pre svoju plnú funkčnosť potrebujú aj isté voľné miesto, na ktoré si ukladajú rôzne veci pre svoj plynulý chod. Vyčistenie pamäte je možné v rôznych oblastiach. Určite sa preto pozrite do zoznamu aplikácií a tie nepotrebné vymažte.

Veľký priestor zaberajú taktiež fotografie a videá. Tie zálohujte buď do počítača, alebo virtuálneho úložiska a z vášho smartfónu ich vymažte. Zlepšenie v rýchlosti sa dostaví ihneď.

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close