Čo je to Xiaomi a čo stojí za úspechom jednej z najväčšej svetovej technologickej spoločnosti?

Čo je to Xiaomi a kto stojí za vznikom jednej z najúspešnejších spoločností na svete? Aké strategické rozhodnutia vyniesli spoločnosť na vrchol?

Xiaomi Love
Zdroj: VoSveIt.sk

Čo je to vlastne Xiaomi? Alebo kto vlastne je Xiaomi? Pre niekoho je to výrobca mobilných smartfónov, pre druhého výrobca spotrebnej elektroniky, a takto by sme mohli pokračovať niekoľko desiatok minút. My Vám nižšie prinášame tie najväčšie highlighty , ktoré charakterizujú spoločnosť.

Spoločnosť Xiaomi vznikla pred 9 rokmi, a dnes patrí medzi 5 najväčších výrobcov smartfónov na svete. Jej zakladateľmi sú Lei Jun, Lin Bin, Li Wanqiang, Wang Chuan, Hong Feng, Zhou Guangping, Wong Jiangji, Liu De. Najvýraznejšou osobou z nich je v súčasnosti Lei Jun, ktorý je generálnym riaditeľom spoločnosti.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Čo stojí za úspechom spoločnosti?

Xiaomi je v súčasnosti 4. najväčším výrobcom smartfónov na svete. Okrem toho je najlepšie predávajúca sa značka smartfónov v Indii a jedným z najväčších hráčov v domácej Číne. Spoločnosť Xiaomi však celkovo pôsobí na 74 trhoch, zamestnáva približne 15-tisíc ľudí, jeho ekosystém využíva viac ako 300 miliónov používateľov a vyvinula celkovo viac ako 50 aplikácií.

Xiaomi prehlad historie
Zdroj: Youtube (CNBC International)

Medzi hlavných partnerov spoločnosti patrí Google a Microsoft. Od spoločnosti Google využíva operačný systém Android a spolu s Microsoftom vyvíja umelú inteligenciu. Tržby spoločnosti pochádzajú najme z domácej Číny, konkrétne hovoríme o 72% príjmov. Zbytných 28% je zo zvyšku sveta.

Xiaomi trzby spolocnosti
Zdroj: Youtube (CNBC International)

Spoločnosť Xiaomi väčšinu svojich príjmov generuje z predaja smartfónov, ktoré tvoria 70% zárobkov, 21% produkuje z IoT produktov a 9% z internetových služieb.

Xiaomi trzby z ktegorie produktov ktore vyraba
Zdroj: Youtube (CNBC International)

Keď spoločnosť začala predávať prvé produkty, tak tie boli dostupné len online. Dôvodom bolo, že chceli redukovať cenu zariadení najviac ako to bolo možné. Zároveň spoločnosť neinvestovala žiadne extra peniaze do marketingu. Taktika spoločnosti bola jednoduchou – ponúknuť čo najvýkonnejšie zariadenia za čo najnižšiu cenu podliezajúcu konkurenciu. Fungovalo to. Ich prvý telefón bol oficiálne predstavený v roku 2011, odvtedy spoločnosť vyprodukovala desiatky smartfónov. V roku 2016 sa stala 5. najväčším predajcom smartfónov v domácej Číne. Krátko na to spoločnosť pochopila, že predajom len online nie sú schopní ponúknuť svoje zariadenia všetkým, a to hlavne v menších mestách. To viedlo spoločnosť k zmene taktiky, rozhodli sa otvoriť prvé  obchody. Súčasný plán spoločnosti je do roku 2021 otvoriť celkovo viac ako 2000 obchodov, a to nie len v domácej Číne, ale aj naprieč krajinami sveta. Zaujímavosťou je, že spoločnosť Xiaomi doteraz nevstúpila na americký trh, má to však v pláne.

Xiaomi obchod
Zdroj: Youtube (CNBC International)

Xiaomi nie je biznis len o telefónoch.Okrem nich vyrába stovky rôznych výrobkov. Od robotických vysávačov, cez výbavu do kuchyne, nábytku, slúchadlá, kolobežky, televízie až po vankúše. Inými slovami, Xiaomi nie sú len smartfóny, ale je to celý ekosystém produktov.

Tie najlepsie elektrokoloběžky si môžete prezrieť na webe Testado.sk, kde sa okrem iného dozviete, ako správne vybrať takú kolobežku.

Xiaomi Mi TV recenzia
Zdroj: Vosveteit.sk

Mimochodom, Xiaomi drží svetový rekord v rýchlosti predaja zariadení. Spoločnosti sa podarilo po spustení predaja zariadenia Mi 3 predať v Indii 15-tisíc kusov v rekordne krátkom čase, a teraz sa podržte, za 2 sekundy. Ďalšou zaujímavosťou je, že skratka Mi znamená “Mission Impossible”, teda “Nemožná misia”. Očividne to možné však je. Ďalším zaujímavým faktom je, že polovica zakladajúcich členov spoločnosti predtým pracovala na vysokých pozíciach v spoločnosti Google  (Dr Zhou Guangping, Hong Feng a Bin Lin).


Zdroj: Youtube, Wikipedia, Vosveteit.sk

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre