Čínsky trh so smartfónmi zažil „zemetrasenie“. Október priniesol nového lídra, ktorý nie je domácim hráčom!

Apple sa po dlhých 6 rokoch vrátil na pomyselný Olymp najväčších predajcov smartfónov v Číne. V októbri predal najviac smartfónov spomedzi všetkých výrobcov smartfónov.

smartfon
Zdroj: unsplash.com (Đức Trịnh)

Čínsky trh so smartfónmi je veľmi špecifický a dynamický. Vo všeobecnosti ide o najväčší trh so smartfónmi na svete. Paradoxne, hoci ide o najväčší trh na svete, tak mnoho veľkých hráčov, sa nevie na trhu riadne uchytiť. Dobrým príkladom je spoločnosť Samsung, svetový líder, ktorého by ste medzi najväčšími predajcami mobilných zariadení hľadali len márne.

Apple ovládol po 6 rokoch trh so smartfónmi

Zatiaľ, čo Apple dominuje vo viacerých regiónoch sveta kde je svetovou jednotkou, tak v prípade Číny ide síce o jedného z najväčších predajcov smartfónov, ale trh sa spoločnosti nepodarilo ovládnuť už niekoľko rokov. Najnovšie dáta, na ktoré poukazujú analytici zo spoločnosti counterpointresearch.com  ukazujú, že Apple v októbri tohto roka predal naprieč Čínou najviac smartfónov spomedzi všetkých výrobcov smartfónov.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Vďaka sérii iPhone 13 vzrástli tržby spoločnosti Apple medzimesačne o 46 %, čo je najviac spomedzi všetkých hlavných OEM výrobcov v krajine. Na porovnanie, čínsky trh so smartfónmi vzrástol v októbri medzimesačne len o 2 %.

Ako môžete vidieť nižšie na grafe publikovanom spoločnosťou Counterpointresearch, tak spomedzi všetkých veľkých predajcov smartfónov, jedine spoločnosti Apple sa podarilo zvýšiť objem predajov smartfónov. Ostatným hráčom predaje smartfónov klesli, alebo stagnovali.

predaje smartfonov v Cine_vyvoj
Zdroj: counterpointresearch.com

„Od úpadku Huawei sa vedúca pozícia v Číne mení. OPPO sa stalo #1 v januári 2021, zatiaľ čo vivo dosiahlo najvyššiu pozíciu v marci 2021. Dynamika trhu sa v októbri opäť zmenila, Apple sa stal novým #1 OEM prvýkrát od decembra 2015. Toto bolo poháňané úspechom iPhonu 13. série, ktorá bola uvedená na trh lacnejšie ako séria iPhone 12 v Číne. Huawei bol v prémiovom segmente v Číne odolný, no zdá sa, že sa to teraz mení. Apple so svojou silnou hodnotou značky získava maximum z medzery, ktorú zanechal Huawei v prémiovom segmente. Apple mohol získať viac, keby bolo na trhu dostatok telefónov spoločnosti, najmä verzií Pro. Apple však stále riadi svoj dodávateľský reťazec lepšie ako ostatní OEM.” hovorí Tarun Pathak zo spoločnosti Counterpointresearch

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre