Bývalý riaditeľ navigácie Waze prezrádza, aké to je fungovať pod Google a po boku Google Máp

„mohli sme pravdepodobne rásť rýchlejšie a oveľa efektívnejšie, keby sme zostali nezávislí“ 

aplikacia Waze
Zdroj: Unplash.com (Brett Jordan)

Waze je aktuálne jednou z najpopulárnejších navigácií na svete, a to ako na Android smartfónoch, tak aj na iPhone zariadeniach. Ide o aplikáciu, ktorá sa pozrela na dopravu „inými očami“. Vo svojej podstate ide o veľkú sociálnu sieť šoférov, ktorí medzi sebou komunikujú. Vďaka unikátnym funkciám, ako je nahlasovanie dopravných nehôd, rýchlostných pasci, či priam dokonalých odhadov dĺžky času stráveného na ceste z bodu A do bodu B, si Waze získal enormnú popularitu.

Nie však každý vie, že ide o aplikáciu, ktorá je vlastnenou spoločnosťou Google, ktorá ju kúpila ešte v roku 2013. Išlo o transakciu v hodnote 1,2-miliardy dolárov.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Nedávno službu Waze opustil Noam Bardin, formálny generálny riaditeľ spoločnosti, ktorý publikoval o tom blog prostredníctvom platformy Paygo.

Dve navigácie, ale jedna spoločnosť

V prípade, ak vás zaujíma ako funguje korporátny život pod záštitou Google, tak vám ho odporúčame prečítať. V rámci neho však opísal niekoľko zaujímavých momentov, ako fungovali pod hlavičkou spoločnosti Google. 

V rámci blogu opisoval ako museli „bojovať“ s Google, aby mohli vylepšovať Waze. Rovnako písal o tom, že spoločnosť im nijako extra nepomáhala s distribúciou navigácie.

„Rýchlo sme sa zistili, že nemôžeme využívať kanály Google na distribúciu.“ ďalej dodal: „Akýkoľvek nápad, ktorý sme mali, bol rýchlo prebraný Mapami Google. Obchod s aplikáciami pre Android s nami zaobchádzal ako s treťou stranou, neexistovala možnosť predinštalácie a žiadna ďalšia distribúcia,..“.

Hoci z určitého pohľadu to dáva zmysel vzhľadom na to, že Waze mal fungovať ako „separátna značka“, čo sa viac menej deje aj do dnes. Tak na druhej strane podpora zo strany technologického giganta o rozmeroch Google, by mohla mnoho vecí uľahčiť. Z Bardinových slov však vyplýva, že prioritou boli však zjavne Google Mapy, ktoré spoločnosť Google propaguje a pretláča vo zvýšenej miere do dnešných dní.

Bardin  ďalej pokračoval: „Mali sme vela marketingových dolárov, ale museli sme ich minúť ako každá iná spoločnosť, až na to, že sme boli obmedzovaní v tom, čo sme mohli robiť a s ktorými tretími stranami sme mohli pracovať kvôli podnikovým zásadám. Celý náš rast po akvizícii Waze pochádzal z práce, ktorú sme robili, a nie z podpory z materskej lode. Keď sa pozriem späť, mohli sme pravdepodobne rásť rýchlejšie a oveľa efektívnejšie, keby sme zostali nezávislí,“.

V každom prípade bude zaujímavé sledovať, ako budú tieto dve aplikácie po svojom boku ďalej fungovať a to hlavne po odchode Bardina. V každom prípade, ktorá aplikácie z týchto dvoch je vašim favoritom? Dajte nám vedieť nižšie v komentároch.

Mimochodom, službu Waze aktuálne pravidelne používa viac ako 140-miliónov používateľov. 

Via autoevolution

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre