TECHNOLÓGIE

Bojíme sa úniku citlivých dát, aj napriek tomu ich však 70 % z nás pravidelne zdieľa

Najnovší report z dielne Ericsson ConsumerLab „Zdieľanie informácií – nárast vplyvu spotrebiteľa“, sa zameral na stál diskutovanejšiu tému zdieľania osobných informácií na internete. To je dnes trendom tak u jednotlivcov, ako aj u firiem či inštitúcií. V mobilnej ére internetu sa totiž stále častejšie stretávame s otázkou, ako spoločnosti, autority a ďalšie organizácie nakladajú s našimi osobnými údajmi a informáciami.

ericcson_TS_unik_dat

Internet umožňuje používateľom zdieľanie zaujímavých skúseností so všetkými známymi. Naša zvedavosť vzrastá a stále častejšie vyhľadávame informácie nielen o známych, rodine či priateľoch, ale aj o tých, ktorých osobne nepoznáme. Dôsledkom toho je, že sa spotrebitelia na internete stali akýmisi občianskymi novinármi. Viac než polovica opýtaných verí, že vďaka zdieľaniu informácií online, sú schopní lepšie presadzovať svoj názor a priamo tak ovplyvňovať firmy či organizácie. 34 % spotrebiteľov pripúšťa, že pokiaľ má negatívnu skúsenosť spojenú s nejakou spoločnosťou, podelí sa o ňu online. Okrem toho, 12 % používateľov pravidelne, každý týždeň, zdieľa rôzne informácie týkajúce sa značiek.

Rebecka Cedering Ångström z Ericsson ConsumerLab, hovorí: „Viac než polovica opýtaných používateľov sa domnieva, že internet zvýšil možnosti oznamovania korupčného alebo nezákonného správania, čo je vo všeobecnosti vnímané pozitívne. Sú tu však aj obavy spotrebiteľov z narušenia súkromia na internete. 64 % používateľov túži mať možnosť zastaviť internetové šírenie negatívnych informácií o sebe. Okrem toho, 46 % internetových užívateľov by uvítalo verifikačnú službu, ktorá by overila autentickosť zdieľaného príspevku.“ Ako vyplýva zo štúdie, spotrebitelia taktiež chcú, aby bola ochrana osobných infomrmácií prioritou politických debát.

Paradoxné je, že kým vyžadujeme aby každý, kto sa o nás na internete zmieňuje, mal naše povolenie, sami túto možnosť ostatným nedávame. 20 % používateľov priznáva, že pravidelne zdieľa fotografie alebo video niekoho, koho nepozná. V budúcnosti je teda potrebné medzi týmito dvomi prístupmi nájsť rovnováhu.

Nárast zdieľania informácií je kľúčovým faktorom pre vytvorenie kultúry udržateľného zdieľania informácií, ktoré je prospešné pre všetkých a zároveň chráni súkromie jednotlivca.

Report vychádza z prieskumu, ktorý prebiehal medi 5000 používateľmi smartfónov vo veku medzi 15 a 69 rokov z celého sveta.

Celú štúdiu „Zdieľanie informácií – nárast vplyvu spotrebiteľa“ nájdete TU.

O Ericsson ConsumerLab

Ericsson ConsumerLab získáva svoje poznatky prostredníctvom globálneho výskumného programu, ktorý je každoročne založený na rozhovorech s 100 tisíc ľuďmi vo viac než 40 krajinách a 15 veľkomestách. Táto vzorka štatisticky reprezentuje 1,1 miliardy ľudí. ConsumerLab tento rok slávi 20 rokov svojej existencie.

Zdroj: tlačová správa spoločnosti Ericcson

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy

Redakcia

Chceš sa stať redaktorom aj ty? Ak ťa bavia témy technológií a vedy, tak si možno tým správnym kandidátom, aby si sa stal redaktorom nášho portálu. Napíš nám krátku ukážku textu ako píšeš a pošli ju na [email protected] My sa ti ozveme späť
Close
Close