BezpečnosťSpravodajstvo

Bezpečnosť na internete je stále dôležitejšia a zaváži aj pri výbere internetového prehliadača, ukazuje najnovší prieskum

Aktuálne využívanému internetovému prehliadaču verí po stránke ochrany údajov iba žalostne málo používateľov. Ste medzi nimi aj vy?

Bezpečnosť a ochrana osobných údajov v online priestore je čoraz dominantnejším atribútom internetových prehliadačov, ktorí používatelia vyhľadávajú. Aj napriek tomu však drvivá väčšina z nás ochranu podceňuje a využíva už roky zabehnuté služby a aplikácie, s ktorými častokrát nie sme spokojní, poprípade im neveríme, vychádza to z najnovšieho výskumu internetového prehliadača Opera a nemeckej spoločnosti zameranej na filtrovanie reklamného priestoru Eyeo.

Svojmu aktuálnemu prehliadaču „verí“ iba štvrtina opýtaných

Spomínaného prieskumu sa zúčastnilo až 2 500 používateľov internetu z celého sveta. Cieľom spoločností Eyeo a Opera bolo zistiť pohľad používateľov na bezpečnosť a ochranu osobných údajov. Niektoré výsledky prieskumu sú však naozaj prekvapivé. Zrejme najviac prekvapil údaj, že iba 25% respondentov dôveruje svojmu súčasnému internetovému prehliadaču čo sa osobných údajov týka. Tento údaj dokonale zdôrazňuje potrebu lepšej dôvery a transparentnosti, informuje technologický portál Techradar.com.

„Výskum ukazuje, že používatelia internetu majú so svojimi prehliadačmi pomerne zložitý vzťah. V mnohých ohľadoch ich očividne veľmi rešpektujú a uznávajú hlavné výhody, ktoré prinášajú ich online skúsenostiam. Používatelia si zároveň veľmi dobre uvedomujú súkromie, najmä pokiaľ ide o rušivú reklamu alebo nadmerné používanie sledovacích súborov cookies. Tu je potrebné nájsť lepšiu rovnováhu, kde reklama zostáva hlavným prvkom zážitku z prehliadania, ale je vykonávaná zodpovedným spôsobom, ktorý rešpektuje súkromie používateľov, “ uviedol zakladateľ a CEO spoločnosti Eyeo, Till Faida v tlačovej správe.

V snahe zabezpečiť lepšiu ochranu súkromia a osobných údajov siahlo podľa prieskumu za posledný mesiac až 50% používateľov po službách na blokovanie reklám. Až 64% používateľov pritom vedome vymazalo súbory cookies, ktoré slúžia na sledovanie aktivity používateľov a následné lepšie zacielenie reklamy.

Používatelia sú ochotní pristúpiť na kompromisy

Používanie služieb na blokovanie reklám naberá stále viac na popularite, no výskum aj napriek tomu ukazuje pomerne dobrý trend čo sa informovanosti používateľov týka. Až 35% používateľov si totižto uvedomuje, že súbory cookies zohrávajú v online priestore dôležitú úlohu. Väčšina používateľov zároveň uviedla, že im nevadí zobrazenie niektorých reklám napríklad v prípade, že dostanú prístup napríklad ku bezplatným správam. Najväčšou prekážkou v očiach používateľov sú logicky otravné vyskakovacie reklamy, poprípade agresívne reklamy častokrát s irelevantným obsahom.

Bezpečnejších alternatív ku Google Chrome je hneď niekoľko

Aj vy používate najpopulárnejší internetový prehliadač Google Chrome, no zvažujete možnú alternatívu? Už dnes nájdete mnoho aj bezpečnejších alternatív. Krátke porovnanie tých najznámejších a aj tých najbezpečnejších prehliadačov nájdete aj v jednom z našich starších článkov, ktorý rozhodne stojí za prečítanie.

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Mohlo by Vás zaujímať

Tagy
Close
Close