Analytici odhadujú, že príjmy Facebooku a Google rapídne klesnú. Pozrite sa, koľko ich bude „stáť“ COVID-19

Analytici z Cowen & Co predpokladajú miliardové prepady tržieb v prípade najväčších digitálnych platforiem na svete.

Zdroj: Vosveteit.sk
Zdroj: Vosveteit.sk

Pandémia okolo koronavírusu, ktorý vyvoláva ochorenie COVID-19 aktuálne nedosiahla ešte svoj vrchol a to hlavne v Európe a v USA, ktoré sú hlavnými trhmi pre Facebook a Google. Podľa aktuálnych čísiel, bolo k včerajšiemu dňu evidovaných viac ako 467-tisíc prípadov nakazenia. Spolu s reštrikčnými opatreniami jednotlivých vlád prišli aj opatrenia firiem v podobe znižovania rozpočtov na reklamu. Na tému upozorňuje portál beebom.com.

Covid-19_stav k 25.03
Zdroj: gisanddata.maps.arcgis.com

Analytici z medzinárodného finančného domu Cowen & Co, odhadujú miliardové poklesy príjmov pre najväčších technologických gigantov. V prípade spoločnosti Google pokles  príjmov očakávajú takmer na úrovni 30 miliárd dolárov. Plánované príjmy spoločnosti sú 127,5 miliardy dolárov. To predstavuje odhadovaný pokles o 28,6 miliárd.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Spoločnosť Facebook na tom nie je moc lepšie ako Google. Plánované príjmy z reklamy spoločnosti v roku 2020 sa odhadujú na úrovni 67,8 miliardy dolárov. Inými slovami, ide o očakávaný pokles na úrovni 15,7 miliardy. Na druhej strane treba povedať, že rok 2021 bude pre Facebook skokovým, myslia si analytici. Odhadovaný nárast medziročných príjmov má byť o objeme 23%. Znamená to, že príjem spoločnosti by mal narásť na úroveň okolo 83-miliárd.

„Pre celý rok 2020 spoločnosť Google vygeneruje prevádzkový zisk vo výške 54,3 miliárd dolárov (43% upravená marža EBITDA) a Facebook stiahne 33,7 miliárd dolárov (49 percent marža),“ podľa prognózy Cowen.

Analytici z finančného domu Cowen & Co odhadujú, že príjmy spoločnosti Twitter poklesnú o 18%. Ďalej dodávajú, že digitálne platformy budú trpieť v úvode krízy viac, ako tie televízne. Dôvodom je, možnosť „ľahšieho“ priškrtenia výdavkov inzerentov. Neznamená to však, že televízií sa aktuálna situácia nedotkne, a to aj napriek tomu, že mnohé z nich zaznamenávajú rekordné čísla. Analytici očakávajú, že pre nich bude dopad súčasnej krízy citeľnejší hlavne v 2. kvartáli tohto roka.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre