Spravodajstvo

Efektívna reklama je kľúčom k úspechu. Prečítajte si niekoľko rád, ktorými oslovíte širšie publiká potencionálnych zákazníkov

„Keby som mal vo vrecku posledný dolár, utratil by som ho za reklamu.“ Tak toto je jeden z najznámejších citátov Henryho Forda, jedného z priekopníkov v americkom automobilovom priemysle.

Nie každá reklama je však efektívnou a účinnou. Viacero začínajúcich podnikateľov na tomto pohorí. Myslí si, že do reklamy nalejú stovky alebo tisíce EUR a zákazky sa budú hrnúť jedna za druhou. Nuž, nefunguje to tak. Účinná reklama totiž musí byť efektívne cielená, aby priniesla želaný efekt a aktuálne jedným z najefektívnejších spôsobov je reklama na Facebooku. Pýtate sa prečo? Na Facebooku sú dnes celosvetovo takmer 2 miliardy ľudí a to znamená extrémne veľkú databázu potencionálnych klientov. Z toho len na Slovensku máme 2,2 miliónov používateľov čo nie je zanedbateľné číslo. Poďme sa pozrieť na niekoľko rád ako vytvoriť reklamu, ktorá vám prinesie želaný efekt.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Efektívna reklama na Facebooku by mala spĺňať tieto základné parametre

Určite ste už počuli, že je lepšie jedenkrát vidieť ako desaťkrát počuť. Facebook nie je v tomto prípade výnimkou. Algoritmus Facebooku totiž narozdieľ od Google reklám uprednostňuje vizuál, teda obrázky. Preto pri investíciách do reklamy určite dbajte aj na to ako reklama vyzerá. Už dávno nie sme v dobe kedy stačilo dať len pútavý titulok a tam to skončilo. Používatelia sú stále náročnejší a aby ich niečo upútalo v aktuálnej dobe „záplav“ informácií tak prvým impulzom je vizuál.

ako nastavit reklamu na facebooku_1
Zdroj: vlastný

Nastavenie cieľového publika je ďalším dôležitým faktorom, ktorý vám bude stáť v ceste za úspechom. Ak ste sa niekedy hrali s rozhraním Správcu reklám tak ste si určite všimli, že Facebook ponúka možnosť  výberu, resp. cielenia na určité publiká. Pri nastavovaní publika sa však nenechajte oklamať jeho veľkosťou a určite sa neraďte pravidlom čím väčšie publikum tak tým lepšie. Totiž ak chcete napríklad predávať dámsku bielizeň, tak zobrazenie reklamy pánom nebude mať želaný efekt. Výsledkom budú len vyššie náklady. Preto napríklad ak sa rozhodnete predávať napríklad spomínanú bielizeň tak vyberte oblasti záujmov, ktoré budú k vášmu produktu najbližšie (cieľovoá skupinou by v tomto prípade mohla byť napr. ženy, aktívne nakupujúce, so záujmom o módu,…).

ako nastavit reklamu na facebooku_2.jpg
Zdroj: vlastný

Nezabudnite zvoliť správny spôsob „CTA“, teda Call to action. Bez toho budú vaši zákazníci totiž stratení. Napríklad ak propagujete nejaký produkt tak dajte jasne najavo, že ho predávate, že je aktuálne dostupný v limitovanej ponuke a podobne. Jednoducho čitateľ musí v čo najkratšom čase pochopiť čo ponúkate a prečo by mal spraviť nákup práve u vás.

ako nastavit reklamu na facebooku_4
Zdroj: vlastný

Ako nastaviť správny rozpočet na vašu prvú reklamu? Nuž, to je otázka za milión. Určite vám odporúčame nevytvárať reklamy bez nejakého plánu. Rozložte si váš rozpočet na dlhší čas. Napríklad ak máte mesačný rozpočet 100€ tak investujte peniaze postupne, nie každá reklama, ktorú vytvoríte môže priniesť to čo očakávate. Koniec koncov je to o testovaní a analytike ak máte dostatok zozbieránych dát. Jedným z našich posledných typov v rámci tohto článku je dĺžka propagácie príspevku. Totiž, niekedy je efektívnejšie nastaviť reklamu na krátky čas a inokedy na dlhší. Facebook algoritmus vám v tomto prípade pri vytváraní reklamy povie hneď či reklama v hodnote napr. 10€ bude efektívnejšie za 3 alebo 7 dní. Preto určite vyskúšajte predĺžiť alebo skrátiť trvanie reklamy, rozdiel vo výsledku vás môže milo prekvapiť. Tak isto nezabúdajte ani na obmieňanie cieľového publika ako aj produktov. Nie vždy je totiž efektívne ponúkať rovnaký tovar tej istej skupine ľudí donekonečna.

ako nastavit reklamu na facebooku_3.jpg
Zdroj: vlastný

A na záver. Neklamte a buďte čestný! Pamätajte na to, že ľudia nie sú ovce a dôveru máte len jednu a keď ju raz stratíte tak len ťažko ju získate späť. Ak predávate nejaký tovar tak poukážte na jeho prednosti, ale nezabudnite povedať ani jeho nedostatky. Vyhnete sa tak možným konfliktným situáciám do budúcna a zároveň si vybudujete aj dôveru u vašich zákazníkov.

Zdroj: vlastný, úvodný obrázok: Pexels.com

 

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close