Aj lacný herný gear vie očariť. Testovali sme hernú bezdrôtovú myš Genesis Zircon 330 | RECENZIA

myr zircon 330 uvodny_opt
Zdroj: vlastný

Pred niekoľkými dňami nám v redakcii pristál ďalší produkt na testovanie. Tentokrát prišiel konečne rad na poriadnu hernú výbavu. Prvým pánom na holenie bola bezdrôtová herná myš Zircon 330 od poľského výrobcu Genesis, ktorý na trhu pôsobí už od roku 2011. Poďme sa teda spoločne pustiť do zhodnotenia najväčších plusov a mínusov myšky, spomenieme určite aj oblasti, kde by sa mohol výrobca zlepšiť, a na záver spoločne zhodnotíme, či sa oplatí investovať do lacnejšieho herného príslušenstva, alebo je racionálnejšie zvoliť hneď prémiovú značku.

Balenie a prvý dojem

mys zircon 330 3_opt
Zdroj: vlastný

Balenie myšky nie je ničím výnimočné, no ani zbytočne neudiera do očí. Výrobca zvolil akúsi poloprofesionálnu klasiku, narozdiel od iných lacných značiek, ktoré väčšinou svoje produkty prezentujú výstredným, ba až gýčovým spôsobom, ktorý mne osobne vôbec nesedí. Balenie, ako zvolila firma Genesis, väčšinou využívajú aj naozaj drahé značky, no bohužiaľ, obsah krabice je o niečo slabší v porovnaní s premiantmi. V krabici sa totižto nachádza iba myš v klasickej plastovej „škrupinke“ a malý, naozaj stručný návod. V návode sa toho moc nedočítate, keďže obsahuje iba základné inštalačné pokyny a QR kód, ktorý bol z neznámeho dôvodu nefunkčný.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Efektný a jednoduchý dizajn

Po rozbalení myšky sa ale ocitnete ako v inom svete. Dizajn myšky je naozaj vynikajúci, teda pokiaľ beriete do úvahy, že sa jedná o myš za doslova pár desiatok eur. Myš pôsobí na prvý pohľad naozaj kvalitne. Obalená je v mäkčenom plaste, po bokoch má vrúbkované steny. Príjemný pocit pokračuje aj v momente, keď si myš chytíte po prvýkrát do dlane a začnete s ňou hrať / pracovať. Jej jednoduchý dizajn je podľa mňa obrovskou výhodou, keďže nie som fanúšikom rôznych transformerov. Vďaka jej univerzálnemu a podľa mňa výbornému dizajnu je myš vhodná aj pre ľavákov, no tí sa budú musieť uspokojiť s bočnými tlačidlami na druhej strane. Z hľadiska ergonómie však ide o dokonalú myš či už pre pravákov, alebo ľavákov.

Pocity pri hraní

Po miernych ťažkostiach s pripojením myšky ku počítaču som sa ale konečne dostal ku plnohodnotnému testu v záťaži. Musím povedať, že už po pár minútach som si na myš zvykol, keďže perfektne sedí v ruke. Surfy (plochy, po ktorých sa myš šúcha) sú naozaj príjemne, no zrejme každý hráč vie, že úplne nová myš nie je to pravé orechové a hráč si jednoducho chvíľu musí počkať na to, kým sa surfy aspoň trošku zošúchajú. Klikanie je naozaj nerušivé a príjemné. Podobne to je aj s kolečkom, ktoré vďaka mierne drapľavému povrchu nájdete aj naslepo. Bočné tlačidlá sú ale, podľa môjho názoru, zle umiestnené a privítal by som ich o centimeter nižšie, poprípade by som ich viac „integroval“ do opieracej plochy pre palec.

Obrovskou výhodou počas hrania je tlačidlo výlučne pre zmenu DPI, ktoré je variabilne nastaviteľné od 800 po 3600 dpi. Väčšine hráčov takýto rozsah určite postačuje, no osobne by som privítal možnosť nastavenia dpi od 400 / 600 dpi. Na druhú stranu, čo určite každý hráč ocení, je nerušivé červené podsvietenie loga a kolečka myši, ktoré nevytvára zbytočnú diskotéku v miestnosti.

Môže bezdrôtová myš nahradiť klasiku?

Nevidím v tom žiadny problém, no veľkou nevýhodou, no zároveň aj výhodou tejto myši je, že disponuje integrovanou nabíjacou batériou. Myš sa tak nabíja pomocou krátkeho USB kábla. Nabíjanie netrvá dlho, no neviem si predstaviť situáciu, kedy by sa vám počas hrania vybila. Pri klasickej bezdrôtovej myši si viem predstaviť, že by človek narýchlo vymenil batérie a pokračoval by v hre. Čo by sa ale stalo v tomto prípade naozaj netuším. Našťastie, integrovaná batéria vydrží naozaj dlho a ak ju hodíte raz za týždeň na nabíjačku, určite sa nemusíte báť zbytočných komplikácií. Čo sa rýchlosti, poprípade vypadávania signálu týka, je to individuálne. V prípade používania myšky na počítači som zaznamenal viacero výpadkov, no naozaj netuším, čím mohli byť spôsobené. Pri teste myšky s notebookom som počas niekoľkých hodín nezaznamenal ani jeden výpadok. Rýchlosť a odozva myšky je naozaj na špičkovej úrovni a v tejto oblasti by s ňou nemal problém naozaj žiadny hráč.

mys zircon 330 1_opt
Zdroj: vlastný

Plusy

• Výborný funkčný dizajn a skvelá ergonómia
  • Optimálna váha
  • Kvalitné surfy
  • Nerušivé podsvietenie, ktoré sa dá vypnúť jedným tlačidlom
  • Vhodná aj pre ľavákov
  • Optimálna „hlučnosť“ – presne tak, ako má znieť dobrá herná myš
  • Príjemné kolečko
  • Jednoducho nastaviteľné DPI pomocou tlačidla na vrchu
  • Žiadny kábel
  • Cena

Mínusy

• Neexistujúci ovládač, poprípade softvér od výrobcu
    • Používateľ tak nemá k dispozícii rozšírené nastavenia
    • Taktiež nevie, aký je stav batérie
  • Ocenil by som nastavenie DPI na úrovni 400 / 600
  • Nie moc ergonomicky umiestnené bočné nastaviteľné tlačidlá
  • Netradične dlhé pripájanie, ktoré môže trvať aj niekoľko minút

Záver

Na záver by som myš zhodnotil ako naozaj príjemné prekvapenie. Od lacnej myšky od poľského výrobcu som naozaj nečakal veľa, no po pár hodinách používania som bol príjemne prekvapený. Dúfam, že výrobca časom sprístupní aj nejaký softvér, vďaka ktorému by sa dala myš aspoň čiastočne prispôsobiť. Treba ale brať do úvahy, že myš som hodnotil z „gejmerského“ pohľadu. Myš je teda vhodná naozaj ako pre bežných používateľov, tak ako aj pre hráčov začiatočníkov, ktorí jednoducho nechcú investovať veľa peňazí do príslušenstva. Poradí si s ňou aj viac skúsený hráč, no absencia softvéru tu hrá naozaj veľkú úlohu.

Zdroj: vlastný, úvodný obrázok (vlastný)

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy