Spravodajstvo

Renomovaný denník naznačuje možnú manipuláciu výsledkov vyhľadávaní Google. Spoločnosť sa však bráni, že ich výskum je plný nepresností

Denník Wall Street hovorí, že výsledky vyhľadávaní vo vyhľadávači Google zaváňajú manipuláciou. Google sa však bráni, že to nie je pravda.

Google vyhľadávač je jeden z  najpoužívanejších prehliadačov na svete. Výsledky vyhľadávania sú v modernej dobe kľúčovým faktorom pre mnohé firmy, preto by mali byť algoritmy vyhľadávania nezaujaté. Samotný Google tvrdí presne to isté, avšak denník Wall Street podnikol výskum (ďalej už ako WSJ), ktorý naznačuje, že praktiky Googlu zaváňajú manipuláciou.  Na tému upozorňuje aj portál Phonearena.com.

V  prospech väčších podnikov

Hneď na začiatku sa uvádza, že väčšie podniky sú preferované pred tými menšími. Uprednostňovaní sú aj velikáni ako napríklad Amazon alebo Facebook. Taktiež spoločnosť Google používa algoritmy a  čierne listiny, ktoré zamedzujú kontroverzným témam, aby sa objavili vo výsledkoch vyhľadávania, keď je funkcia automatického dopĺňania viet zapnutá, hovorí WSJ. Denník WSJ to nazval „viac prívetivé výsledky“ oproti vyhľadávačom ako sú napríklad DuckDuckGo alebo Microsoft Bing. Na uvedenom príklade napísali do kolónky vyhľadávania vetu: „Donald Trump je…“ a výsledky okamžite potvrdili ich teóriu.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ
google
Naľavo Google, napravo Bing Zdroj: WJS via phonearena.com

Je internetový vyhľadávač Google nestranný?

Myšlienka internetového prehliadača spočíva v  tom, že je nestranný a „prečesáva“ internet pre čo najpresnejšie výsledky. V prípade Googlu to ale tak úplne neplatí, píše portál WSJ. Pomáha si aj zisteniami Európskej únie, ktorá zistila že spoločnosť Google zmenila výsledky vyhľadávania tak, aby sa do popredia dostali ich vlastné produkty. Na svoju obhajobu spoločnosť uviedla, že ich správanie má dať zákazníkom viac voľby a  nie uškodiť ich rivalom. Okrem toho je dôležité spomenúť, že spoločnosť Google zarobila minulý rok okolo 116.3 miliárd dolárov práve na reklamách. Firmy, ktoré utratia majlant za reklamy na základných stránkach Googlu údajne dostávajú rady, ako môžu zlepšiť pozíciu svojej stránky vo vyhľadávaniach. Firmy bez potrebných konexií takúto príležitosť nemajú. Portál spomína napríklad spoločnosť iProspect, jednu z najväčších reklamných agentúr, ktorá   úzko spolupracuje s Googlom údajne dostáva echo, keď nastanú vo vyhľadávači zmeny algoritmu.

„Ak majú aktualizáciu, naše tímy si s  nimi môžu zatelefonovať, aby si ju prešli…“ hovorí Jeremy Cornfeldt, generálny riaditeľ iProspect.

Za zmienku stojí aj spoločnosť eBay, ktorá v roku 2014 prišla o  200 miliónov dolárov. Dôvodom bolo, že Google sa rozhodol znížiť hodnotenie eBayových stránok. Za štvrťrok minuli na reklamy 30 miliónov, no namiesto toho, aby financie utratili inak, dali sa s  Googlom „dokopy“. Následne si eBay prispôsobil  stránku tak, aby bola prístupnejšia, vďaka čomu Google  zmenil hodnotenie stránky.

Google hovorí, že to nie je pravda

Spoločnosť Google reagovala na článok publikovaný portálom WSJ. Hovorí, že obsahuje mnoho nepresností, ktoré vytvárajú dojem, že spoločnosť negatívne ovplyvňuje výsledky vyhľadávania. Google konkrétne hovorí:

„Tento článok obsahuje množstvo starých, neúplných anekdot, z ktorých mnohé nielen predchádzali naše súčasné procesy a politiky, ale tiež poskytujú veľmi nepresný dojem o tom, ako pristupujeme k budovaniu a zlepšovaniu vyhľadávania. Pri uskutočňovaní zmien uplatňujeme zodpovedný a zásadový prístup vrátane dôsledného procesu hodnotenia pred začatím akejkoľvek zmeny – niečo, čo sme začali implementovať pred viac ako desiatimi rokmi. “

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close