14 najčastejších príznakov, že Váš smartfón bol hacknutý alebo napadnutý škodlivým softwarom

V súčasnosti neexistuje zariadenie, ktoré nemôže byť hacknuté. Pozrite si najčastejšie príznaky toho, že Váš smartfón bol hacknutý alebo napadnutý škodlivým softwarom.

ako zistit ci moj smartfon nebol hacknuty
Zdroj: Pixabay.com

Naše smartfóny už dlho nie sú len zariadeniami, cez ktoré sa len spájame s  okolitým svetom. Mnohí z nás ich využívajú aj za iným účelom, napríklad na platenie, k  synchronizácií hesiel medzi zariadeniami, na ukladanie dôverných informácií a podobne. Nehovor viac o tom, že väčšina z nás má v smartfónoch kompletnú komunikáciu, ako pracovnú, tak aj súkromnú. Ak si však myslíte, že smartfóny sú našou „súkromnou“ zónou, tak Vás musíme vyviesť z omylu. V súčasnosti neexistuje žiadne zariadenie, ktoré nemôže byť hacknuté. Nižšie Vám prinášame niekoľko najvypuklejších znakov, že niečo nie je v poriadku.

Ako zistiť či Váš telefón nebol napadnutý škodlivým softwarom

Predtým ako prejdeme k  samotným najvypuklejším znakom hacknutého telefónu, musíte vedieť ako sa môže škodlivý software najčastejšie dostať do vášho smartfónu. Tým najjednoduchším a najčastejším spôsobom, ako sa dostane škodlivý software do vášho telefónu je pomocou inštalácie aplikácií z neznámych zdrojov (pozrite si zoznam 5 najnebezpečnejších vírusov na smartfónoch) alebo prostredníctvom pripojenia sa do  verejných Wi-Fi sietí.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Zoznam najčastejších znakov, že niečo nie v poriadku

  • Našli ste vo svojom smartfóne nové aplikácie, ktoré ste si nenainštalovali.
  • Niektoré aplikácie prestali fungovať.
  • Váš smartfón sa začal vybíjať príliš rýchlo.
  • Výkonnosť vášho smartfónu sa rapídne znížila.
  • Začal sa Vám bezdôvodne prehrievať smartfón.
  • Smartfón sa Vám začal bezdôvodne reštartovať.
  • Vo vašom zozname hovorov sa začali zobrazovať neznáme telefónne čísla.
  • Váš smartfón odosiela a  prijíma  zvláštne správy.
  • Po kliknutí na aplikáciu sa Vám neotvorí alebo Vám displej len blikne, prípadne otvorí inú aplikáciu.
  • Počas hovorov počujete na pozadí neznáme zvuky.
  • Internetové stránky, ktoré navštevujete začali vyzerať inak, ako predtým.
  • Zvýšila sa Vám spotreba mobilných dát.
  • Začali Vám v  smartfóne vyskakovať pop-up okná (napr. reklamy).
  • Vami odoslané e-maily často skončia v  spame adresáta.

Ak ste sa niekedy stretli s  problémami vyššie a nenašli ste na ne logický dôvod, tak je možné, že Váš smartfón bol napadnutý škodlivým softwarom. V tom prípade treba potupovať tak, že v Nastaveniach smartfónu si pozretie, ktoré aplikácie Vám spotrebúvajú nezvyčajne veľa energie, aké aplikácie Vám bežia na pozadí, a ktoré z aplikácií spotrebúvajú nezvyčajne veľa dát. Ak nájdete v zoznamoch podozrivé aplikácie, tak je ich potrebné v prvkom kroku odinštalovať. Ak to nepomôže, tak odporúčame spraviť factory reset, ktorý Váš smartfón reštartuje do továrenských nastavení (pozn. redakcie: v prípade nastavenia továrenských nastavení budú všetky dáta zo smartfónu vymazané).

Stretli ste sa niekedy s  problémami vyššie? Dajte nám vedieť.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre