fbpx
BezpečnosťSpravodajstvo

14 najčastejších príznakov, že Váš smartfón bol hacknutý alebo napadnutý škodlivým softwarom

V súčasnosti neexistuje zariadenie, ktoré nemôže byť hacknuté. Pozrite si najčastejšie príznaky toho, že Váš smartfón bol hacknutý alebo napadnutý škodlivým softwarom.

Naše smartfóny už dlho nie sú len zariadeniami, cez ktoré sa len spájame s  okolitým svetom. Mnohí z nás ich využívajú aj za iným účelom, napríklad na platenie, k  synchronizácií hesiel medzi zariadeniami, na ukladanie dôverných informácií a podobne. Nehovor viac o tom, že väčšina z nás má v smartfónoch kompletnú komunikáciu, ako pracovnú, tak aj súkromnú. Ak si však myslíte, že smartfóny sú našou „súkromnou“ zónou, tak Vás musíme vyviesť z omylu. V súčasnosti neexistuje žiadne zariadenie, ktoré nemôže byť hacknuté. Nižšie Vám prinášame niekoľko najvypuklejších znakov, že niečo nie je v poriadku.

Ako zistiť či Váš telefón nebol napadnutý škodlivým softwarom

Predtým ako prejdeme k  samotným najvypuklejším znakom hacknutého telefónu, musíte vedieť ako sa môže škodlivý software najčastejšie dostať do vášho smartfónu. Tým najjednoduchším a najčastejším spôsobom, ako sa dostane škodlivý software do vášho telefónu je pomocou inštalácie aplikácií z neznámych zdrojov (pozrite si zoznam 5 najnebezpečnejších vírusov na smartfónoch) alebo prostredníctvom pripojenia sa do  verejných Wi-Fi sietí.

Zoznam najčastejších znakov, že niečo nie v poriadku

  • Našli ste vo svojom smartfóne nové aplikácie, ktoré ste si nenainštalovali.
  • Niektoré aplikácie prestali fungovať.
  • Váš smartfón sa začal vybíjať príliš rýchlo.
  • Výkonnosť vášho smartfónu sa rapídne znížila.
  • Začal sa Vám bezdôvodne prehrievať smartfón.
  • Smartfón sa Vám začal bezdôvodne reštartovať.
  • Vo vašom zozname hovorov sa začali zobrazovať neznáme telefónne čísla.
  • Váš smartfón odosiela a  prijíma  zvláštne správy.
  • Po kliknutí na aplikáciu sa Vám neotvorí alebo Vám displej len blikne, prípadne otvorí inú aplikáciu.
  • Počas hovorov počujete na pozadí neznáme zvuky.
  • Internetové stránky, ktoré navštevujete začali vyzerať inak, ako predtým.
  • Zvýšila sa Vám spotreba mobilných dát.
  • Začali Vám v  smartfóne vyskakovať pop-up okná (napr. reklamy).
  • Vami odoslané e-maily často skončia v  spame adresáta.

Ak ste sa niekedy stretli s  problémami vyššie a nenašli ste na ne logický dôvod, tak je možné, že Váš smartfón bol napadnutý škodlivým softwarom. V tom prípade treba potupovať tak, že v Nastaveniach smartfónu si pozretie, ktoré aplikácie Vám spotrebúvajú nezvyčajne veľa energie, aké aplikácie Vám bežia na pozadí, a ktoré z aplikácií spotrebúvajú nezvyčajne veľa dát. Ak nájdete v zoznamoch podozrivé aplikácie, tak je ich potrebné v prvkom kroku odinštalovať. Ak to nepomôže, tak odporúčame spraviť factory reset, ktorý Váš smartfón reštartuje do továrenských nastavení (pozn. redakcie: v prípade nastavenia továrenských nastavení budú všetky dáta zo smartfónu vymazané).

Stretli ste sa niekedy s  problémami vyššie? Dajte nám vedieť.

Prihláste sa do odberu tých najnovších informácií a správ z portálu VoSveteIt.sk

Odoslaním e-mailu dávate súhlas s podmienkami ochrany súkromia. Nezabudnite odber potvrdiť ešte v e-maile, ktorý Vám bude doručený

Tagy

Martin Borko

Technológie sú mojou vášňou, o ktorej nie len hovorím, ale aj píšem už nejaký ten piatok. Som zakladateľom portálu Vosveteit.sk (predtým Windowscentrum.sk), ktorý dnes patrí medzi väčšie technologické webstránky s dosahom viac ako 6000 unikátnych čitateľov denne.
Close
Close